نوشته شده توسط : bnbgate

انواع خودرو هیبریدی

میزان مصرف سوخت ماشین، همیشه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معضلات در میان طراحان صنعت خودروسازی مطرح بوده است. طی سال‌های اخیر با توجه به مصرف بالای سوخت‌های طبیعی، هزینه بسیار بالای آن و همچنین آسیبی که در اثر مصرف سوخت به محیط زیست می‌رسد، مدت‌ زیادی است نسل جدید اتومبیل‌ها به سمت برقی‌شدن و جایگزین شدن سوخت‌های دیگر به جای سوخت‌های طبیعی می‌رود و تولید خودروهای هیبریدی و برقی رونق گرفته است.

 

خودرو هیبرید چیست؟

ماشین هیبرید که از آن به عنوان ماشین سبز هم یاد می‌شود، از دو منبع انرژی و یک باتری برای حرکت خود بهره می‌برد. سیستم این نوع از اتومبیل‌های برقی دوگانه متشکل از یک موتور بنزینی، یک موتور برقی و یک باتری است که هدفشان مصرف هر چه‌ کمتر بنزین و به حداکثر رساندن راندمان و کارایی خودرو است.

یک ماشین هیبریدی، انرژی الکتریکی تولید شده توسط موتور الکتریکی را در باتری خود ذخیره کرده و با ترکیب انرژی احتراقی بنزین یا گازوئیل کار می‌کند؛ البته در بعضی از انواع آن ممکن است که انرژی الکتریکی باتری؛ توسط سیستم احتراقی داخلی یا از ترمزهای احیا شونده تولید شود.
هیبرید
نکته: در نظر داشته باشید که موتورهای الکتریکی، سه برابر بیشتر از موتورهای بنزینی کارایی دارند.

photo 2021 09 22 12 44 50 4 300x226 - انواع خودرو هیبریدی

تفاوت هیبرید، پلاگین هیبرید و نیمه هیبرید

از آنجایی که محبوبیت خودروهای هیبرید در حال افزایش است، این روزها همه با مفهوم یا اصطلاح خودروهای دو نیرو آشنایی دارند. این نوع ماشین‌ها، بخش بزرگی از بازار جهانی را قبضه کرده‌اند. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، آگوست سال میلادی جاری بازار خودرویی کشور استرالیا برای نخستین بار، تحت سلطه یک خودروی هیبرید بود.

در اینجا، هیبرید به معنای ترکیب دو نوع پیشرانه (یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی که به کمک باتری کار می‌کند) است. اما چیزی که شاید بیشتر افراد را گیج کند، تفاوت بین سه مدل هیبرید است، یعنی هیبرید، پلاگین هیبرید و نیمه هیبرید. در این مطلب، تفاوت بین این سه گزینه و نقاط قوت و ضعف هر یک را بررسی می‌کنیم.

 

انواع خودروهای هیبرید

خودروهای پلاگین هیبرید

ماشین پلاگین هیبرید یا وسیله نقلیه الکتریکی پلاگین هیبرید (plug-in hybrid electric vehicle/PHEV)، ماشین یا وسیله نقلیه‌ای است که توسط نیروی حاصل از یک موتور بنزینی و یک موتورو برقی حرکت می‌کند. برای شارژ کردن این نوع وسیله نقلیه، باید از یک منبع خارجی کمک گرفت.

یکی از نکات مثبت ماشین‌های PHEV، این است که می‌توانید بر اساس میزان شارژ باقی مانده از باتری، می‌توان فقط از موتور الکتریکی یا از هر دوی موتورهای تعبیه شده بر روی خودرو استفاده کنید. کمپانی آئودی (Audi) می‌گوید:

“برای بسیاری از افرادی که به طور روزانه از خودرو استفاده می‌کنند، PHEV ها می‌توانند گزینه مناسبی برای رانندگی بدون تولید آلاینده باشند. زیرا می‌توان بسیاری از جاده‌ها و مسیرها را با موتور الکتریکی و بدون تولید هیچ گونه آلاینده‌ای طی کرد. به علاوه، به لطف حضور یک موتور بنزینی، می‌توان مسافت‌های طولانی را نیز با این نوع وسایل نقلیه پیمود. به دلیل پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه افزایش ظرفیت‌های باتری‌ها و مدیریت پیشرانه، طیف مسافت‌ الکتریکی ماشین‌های PHEV نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.”

طیف باتری این خودروها، حدودا بین ۱۳ کیلووات بر ساعت و ۱۸ کیلووات بر ساعت است. این یعنی که طیف موتور الکتریکی به تنهایی، معادل ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر است. مدت زمان شارژ کامل، به اندازه و ظرفیت باتری‌ها، نوع ماشین و متد شارژ کردن بستگی دارد.

نکات مثبت: راننگی با موتور الکتریکی، حضور یک موتور بنزینی و کاهش استرس، مصرف سوخت و تولید کربن دی اکسید کاهش پیدا می‌کند.

نکات منفی: باید از طریق یک منبع خارجی شارژ شود، طیف موتور الکتریکی برای یک هفته کامل کافی نیست.

مثال: میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander PHEV)، هیوندای ایونیک (Hyundai Ioniq PHEV)، رینچ رور اسپرت (Range Rover Sport PHEV)

photo 2021 09 22 12 44 50 2 300x218 - انواع خودرو هیبریدی

خودروهای هیبرید کامل

در ماشین‌های هیبرید کامل، نیازی به یک منبع خارجی برای شارژ کردن نیست. در این نوع وسایل نقلیه نیز دو موتور بنزینی و الکتریکی با یک دیگر همکاری می‌کنند. سخنگوی تویوتا (Toyota) در این باره می‌گوید:

“به زبان ساده، ماشین‌های هیبریدی از هر دو موتور برای به حرکت در آوردن خودرو استفاده می‌کنند. در سرعت کم، باتری نیروی کافی برای حرکت را تولید می‌کند. وقتی به نیروی بیشتری نیاز باشد، موتور بنزینی نیز شروع به فعالیت می‌کند. موتور هم برای به حرکت در آوردن چرخ‌ها نیرو تولید می‌کند و هم برای شارژ باتری. می‌توانید فقط از موتور الکتریکی استفاده کنید. به علاوه موتور، یک خودروی هیبرید می‌تواند انرژی جذب کند. در غیر این صورت با کاهش سرعت، نیرو برای شارژ مجدد باتری هیبرید هدر می‌رود. در این خودروها، به دلیل شارژ شدن باتری هنگام رانندگی، چه از موتور بنزینی و چه با استفاده از انرژی گرفته شده از حرکت اتومبیل، دیگر به یک منبع خارجی نیازی نیست.”

با این حال، طیف باتری ماشین‌های هیبرید کافی نیست. معمولا فقط تا 30 کیلومتر می‌توانید از موتور برقی استفاده کنید.

نکات مثبت: اقتصادی بودن از لحاظ سوخت، نیازی به شارژر خارجی نیست

نکات منفی: با موتور الکتریکی، فقط می‌توانید با سرعت خیلی کم رانندگی کنید.

تویوتا CH-R (Toyota CH-R hybrid)
لکسوس UX250h (Lexus UX250h)
سوبارو XV (Subaru XV hybrid)

 

خودرو نیمه هیبرید

محبوبیت این نوع ماشین‌های هیبرید رو به افزایش است. در این خودروها، یک موتور الکتریکی کوچک با ظرفیت کم (12 ولتی، 24 ولتی یا 48 ولتی)، برای پشتیبانی از موتور بنزینی به خودرو اضافه می‌شود. این کار، یک نوع ISG یا استرات ژنراتور یک دست محسوب می‌شود.

چرا از کلمه پشتیبانی استفاده می‌کنیم؟ زیرا این موتور برقی کوچک، به تنهایی قادر نیست خودرو را به حرکت در آورد. بیشتر مانند یک سیستم توقف در سرعت کم عمل می‌کند. در سرعت بالاتر، این موتور می‌تواند در افزایش سرعت نقش مهمی داشته باشد و فشار و بار را کاهش دهد.

سخنگوی تویوتا: ” در مقایسه نیمه هیبرید و ماشین تمام هیبرید، تفاوت عمده در دو منبع قدرت است که در ماشین‌های هیرید کامل، هر کدام می‌توانند به صورت جداگانه فعالیت کنند، اما در یک خودروی نیمه هیبرید اینطور نیست.”

نکات مثبت: به عملکرد بهتر موتور اصلی کمک می‌کند، اندازه و قیمت کمتری دارد

نکات منفی: نمی‌توان از موتور الکتریکی به تنهایی استفاده کرد.

مزدا 3 X20 آستینا اکای‌اکتیو-X M (2020 Mazda 3 X20 Astina Skyactiv-X M Hybrid)
آئودی Q7 (Audi Q7)
لندروور دیسکاوری اسپرت (Land Rover Discovery Sport)

photo 2021 09 22 12 44 50 300x197 - انواع خودرو هیبریدی

بهترین خودروهای هیبرید جهان

تویوتا پریوس
فورد فیوژن هیبرید
شورلت وولت
کیا اپتیما هیبرید
فورد فیوژن انرژی
تویوتا کمری هیبرید
هیوندای سوناتا هیبرید

photo 2021 09 22 12 44 48 300x181 - انواع خودرو هیبریدی

خودروهای هیبرید بازار ایران

تویوتا کمری XLE
تویوتا کمری SE
لکسوس NXH300H
تویوتا پریوس
لکسوس CT200H
هیوندای سوناتا هیبرید
کیا اپتیما هیبریدی
میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید
تویوتا CHR

 

لکسوس NX هیبرید

ژاپن در زمینه تولید انواع خودروهای هیبریدی پرقدرت، رتبه خوبی را در جهان به خود اختصاص داده؛ NX یکی از همین ماشین‌های پیشرفته ژاپنی است. Lexus NX از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲۵۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که از ۱۹۴ اسب بخار قدرت پشتیبانی می‌کند؛ شتاب صفر تا صد این لکسوس ۹.۳ ثانیه و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است.

تویوتا کمری هیبرید

کمری یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای موجود در ایران است. چندی پس از موفقیت کمری بنزین سوز، نسخه هیبریدی آن نیز پا به خیابان‌های ایران گذاشت و فروش خوبی را هم تجربه کرد. این ماشین دارای یک موتور الکتریکی ۲۵۰۰ سی‌ سی با ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور است. ناگفته نماند که شتاب صفر تا صد تویوتا کمری ۷.۶ ثانیه است.

هیوندای سوناتا هیبرید

نسخه هیبریدی سوناتا دارای یک موتور الکتریکی ۲۰۰۰ سی سی است که از ۱۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور پشتیبانی می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ هیوندای سوناتا ۹.۳ ثانیه و استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

کیا اپتیما هیبرید

نسخه هیپریدی اپتیما پس از نمونه بنزین سوز که در ایران پرطرفدار بود؛ موفق به کسب رتبه خوبی در شمار فروش خودروهای هیبریدی در ایران شد (هر چند که در کل ماشین‌های Hybrid موجود در کشورمان زیاد نیستند). شتاب ۰ تا ۱۰۰ اپتیما ۸ ثانیه و استاندارد آلایندگی آن یورو۸ است.

اپتیما از یک موتور برقی ۳۸ کیلو واتی ۲۰۰۰ سی سی تشکیل شده که از ۵۱ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتون متر گشتاور برخوردار است. این ماشین، جز وسایل نقلیه دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود.

تویوتا پریوس

پریوس که سال‌ها به عنوان یکی از پاک‌ترین خودروهای هیبریدی جهان شناخته شده؛ از یک موتور ۴ سیلندر ۱۸۰۰ سی سی در کنار یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۶ ثانیه و استاندارد آلایندگی آن یورو ۶ است.

ب ام و i8

خودرو BMW i8، خودروی زیبا و محبوب کمچانی آلمانی ب ام و است که از سال ۲۰۱۳ این مدل را برای سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. این خودرو که از جمله موفق‌ترین خودروهای هیبرید کمپانی باواریایی است، در سال 2020 خبر توقف تولید i8 این خودرو را اعلام کرد.

photo 2021 09 22 12 44 49 3 300x179 - انواع خودرو هیبریدی

انواع خودروهای هیبرید

خودروهای هیبرید دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به سیستم قدرت انتقال و کارآیی موتور بنزینی و الکتریکی در آن به پنج دسته کلی هیبریدهای موازی، سری، سری موازی، ملایم و شارژی تقسیم‌‌بندی می‌شوند:

 

هیبریدهای موازی (Parallel Hybrid)

در خودروهای هیبریدی موازی هر دو موتور بنزینی و الکتریکی تمام مدت روشن هستند و در کنار هم کار می‌کنند؛ شیوه کار به این صورت است که بنزین، سوخت را به موتور بنزینی و باتری، انرژی را به موتور الکتریکی به‌صورت هم‌زمان می‌رساند.

ماشین هیبرید موازی در سرعت‌های پایین، تنها از موتور الکتریکی استفاده می‌کند؛ به عبارتی این نوع از خودروها مناسب استفاده در محیط شهر هستند و یک اتومبیل شهری محسوب می‌شود و برای رانندگی در بزرگراه‌ها و با سرعت بالا پیشنهاد نمی‌شود.

نکته مهم: باتری‌های این نوع از هیبریدها سایز کوچکی دارند، در نتیجه به حداکثر ظرفیت شارژ در مدت زمان کوتاهی امکان ‌پذیر است.

 

هیبریدهای سری (Series Hybrid)

به ماشین‌های هیبریدی سری تا حدی می‌توان لقب خودرو سبز و پاک را نسبت داد؛ زیرا از موتور بنزینی تنها برای شارژ باتری استفاده و تمامی کارها توسط موتور الکتریکی انجام می‌شود.

شیوه کار در این اتومبیل‌ها به این صورت است که در ابتدا موتور بنزینی، نیروی حاصل از حرکت ژنراتور را به بخش کنترل‌ کننده نیرو منتقل می‌کند و در ادامه نیروی تولید شده برای شارژ باتری و همچنین قدرت دادن به موتور الکتریکی مصرف می‌شود و در نهایت موتور الکتریکی، نیروی به‌ وجود آمده را به سیستم انتقال قدرت تزریق کرده و در نتیجه خودرو شروع به حرکت می‌کند.

هیبریدهای سری کاملا بدون مصرف سوخت حرکت می‌کند و موتور بنزینی، تنها نقش یک مولد برق را ایفا می‌کند.

نکته قابل توجه در خودروهای هیبرید سری این است که در این نوع اتومبیل‌ها از باتری گران‌تر و بزرگ‌تری نسبت به سایر انواع آن استفاده می‌شود. همچنین به‌دلیل پیچیدگی که در ژنراتور احتراق داخلی آن وجود دارد که معمولا این خودروها پرهزینه‌تر و گران‌تر از خودروهای الکتریکی خالص هستند.

photo 2021 09 22 12 44 49 2 300x229 - انواع خودرو هیبریدی

هیبریدهای سری موازی (Series-Parallel Hybrid)

در این نوع خودروها از ترکیب تکنولوژی هیبرید سری و موازی در کنار هم استفاده می‌شود، به گونه‌ای که در طراحی آن سعی بر این شده است که تا جای ممکن مزایا حفظ و معایب هر کدام حذف شود.

در سرعت‌های پایین خودوری هیبریدی سری موازی، توسط موتور الکتریکی حرکت می‌کند و موتور بنزینی زمانی شروع به کار می‌کند که نیاز به انرژی بیشتری برای حرکت خودرو باشد. مانند زمانی که اتومبیل در حالت سربالایی حرکت می‌کند یا سرعت بالایی دارد.

در هر توقفی که خودرو دارد، موتور بنزینی به صورت اتوماتیک خاموش و تنها موتور الکتریکی کار می‌کند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود و با فشردن مجدد پدال گاز، کنترل ماشین به موتور بنزینی انتقال می‌شود.

نکته: دستور استفاده از موتور بنزینی یا الکتریکی به صورت تنها یا هم‌زمان توسط رایانه تعبیه شده در خودرو صادر می‌شود.

 

هیبریدهای ملایم (Mild Hybrid)

تکنولوژی هیبریدهای ملایم بسیار شبیه به هیبریدهای موازی است، به عبارتی موتور الکتریکی به صورت هم‌زمان و موازی با موتور بنزینی، خودرو را به حرکت در می آورد. نکته‌ای که این دو نوع ماشین‌ها را از هم متمایز می‌کند، عدم استفاده از باتری‌های قوی با قابلیت ذخیره‌سازی بالا در هیبریدهای ملایم است.

همچنین این نوع از اتومبیل‌ها نسبت به سایر ماشین‌های هیبریدی ارزان‌تر هستند. شرکت های بزرگ خودروسازی همچون هوندا و جنرال موتورز و تویوتا از این تکنولوژی در جدیدترین مدل‌های هیبریدی خود بهره می‌برند.

photo 2021 09 22 12 44 49 300x210 - انواع خودرو هیبریدی

هیبریدهای شارژی (Plug-in Hybrid)

در این نوع خودروها از باتری‌های بزرگتر با قابلیت ذخیره‌ سازی انرژی بالا استفاده می‌شود و تنها زمانی موتور بنزینی شروع به کار می‌کند که باتری به صورت کامل تخلیه شده باشد. هیبریدهای شارژی مناسب برای استفاده در مسافت‌های کوتاه هستند زیرا تا زمانی که باتری شارژ دارد، به سوخت و موتور بنزینی هیچ نیازی نیست. همچنین خودروهای هیبریدی شارژی قابلیت اتصال به پریزهای برقی در ایستگاه‌های شهری جهت شارژ را دارند که خود یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

 

عمر باتری ماشین هیبرید

نکته جالب توجه این است که خودروسازان تضمین می‌کنند که باتری اتومبیل حداقل پنج سال عمر می‌کند، اما از آنجایی که ۷۰ درصد از ظرفیت اصلی باتری خودرو هیبریدی قبل از پایان این دوره پنج ساله تمام می‌شود، شما هشت تا ۱۰ سال پس از خرید این نوع ماشین‌ها می‌توانید از باتری آن استفاده کنید. بنابراین عمر باتری ماشین‌های الکتریکی بین هشت تا ۱۰ سال است. در ضمن نگران تعویض باتری خودرو هیبریدی خود نباشید زیرا می‌توانید برای هر مدلی یک باتری جدید تهیه کنید.

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

همه چیز در مورد استانبول

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

 


:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

Types of hybrid vehicles

Car fuel consumption has always been made as one of the greatest commodities among the designers of the automotive industry. In recent years, due to excessive natural consumption, its very high price, as well as the damage to the environment caused by severe fuel consumption, it has been longer for the new generation of cars to become electric and become other fuels instead of natural fuels. Manufactured and used cars. Hybrid and electric are booming.

 

What is a Hybrid Car?

The hybrid car, also known as the green car, uses two power sources and a battery to move. The system of this type of dual electric car consists of a gasoline engine, an electric motor and a battery, which aim to consume as little gasoline as possible and maximize the efficiency and effectiveness of the car.

A hybrid car stores the electrical energy generated by the electric motor in its battery and works by combining the combustion energy of gasoline or diesel; Of course, in some types it is possible that the electrical energy of the battery; Produced by internal combustion system or from regenerative brakes.
hybrid
Note: Keep in mind that electric motors are three times more efficient than gasoline motors.

photo 2021 09 22 12 44 50 4 300x226 - Types of hybrid vehicles

The difference between hybrid, plug-in hybrid and semi-hybrid

As the popularity of hybrid cars grows, these days everyone is familiar with the concept or term of two-wheel drive cars. These types of machines have taken over a large part of the global market. According to opinion polls, in August of this year the Australian car market was dominated for the first time by a hybrid car.

Here, hybrid means a combination of two types of propulsion (an internal combustion engine and a battery-powered electric motor). But what may confuse most people is the difference between the three hybrid models, the hybrid, the plug-in hybrid and the semi-hybrid. In this article, we examine the differences between these three options and the strengths and weaknesses of each.

 

Plug-in hybrid cars

Plug-in hybrid electric vehicle (PHEV) is a car or vehicle powered by a gasoline engine and an electric motor. An external source must be used to charge this type of vehicle.

One of the advantages of PHEV machines is that you can use only the electric motor or both motors installed on the car, depending on the amount of remaining charge from the battery. Audi says:

“For many people who use the car on a daily basis, PHEVs can be a good option for driving without emissions. Because many roads and paths can be traveled with an electric motor without producing any pollutants. In addition, thanks to the presence of a gasoline engine, it is possible to travel long distances with this type of vehicle. “Due to advances in battery capacity and propulsion management, the electrical range of PHEV machines has increased compared to the past.”

The battery range of these cars is between 13 kWh and 18 kWh. This means that the range of the electric motor alone is equivalent to 40 to 60 km. The full charge time depends on the size and capacity of the batteries, the type of machine and the charging method.

Pros: Electric motor driving, the presence of a gasoline engine and reducing stress, fuel consumption and carbon dioxide emissions are reduced.

Cons: Must be charged from an external source, electric motor range is not enough for a full week.

Examples: Mitsubishi Outlander PHEV, Hyundai Ioniq PHEV, Range Rover Sport PHEV

photo 2021 09 22 12 44 50 2 300x218 - Types of hybrid vehicles

Full hybrid cars

In full hybrid cars, there is no need for an external source to charge. In this type of vehicle, two gasoline and electric motors work together. A Toyota spokesman said:

Simply put, hybrid cars use both engines to propel the car. At low speeds, the battery produces enough power to move. When more power is needed, the gasoline engine also starts. The engine generates power both to move the wheels and to charge the battery. You can only use an electric motor. In addition to the engine, a hybrid car can absorb energy. Otherwise, as the speed decreases, the power to recharge the hybrid battery is wasted. “In these cars, an external source is no longer needed due to the charge of the battery while driving, either from the gasoline engine or using the energy taken from the movement of the car.”

However, the battery life of hybrid cars is not enough. Usually you can only use an electric motor for up to 30 km.

Pros: Fuel economy does not require an external charger

Cons: With an electric motor, you can only drive at very low speeds.

Toyota CH-R (Toyota CH-R hybrid)
Lexus UX250h (Lexus UX250h)
Subaru XV (Subaru XV hybrid)

 

Semi-hybrid car

The popularity of this type of hybrid car is increasing. In these cars, a small low-capacity electric motor (12V, 24V or 48V) is added to the car to support the petrol engine. This is a type of ISG or one-handed generator stratum.

Why do we use the word support? Because this small electric motor alone can not move the car. It works more like a low speed stop system. At higher speeds, this motor can play an important role in increasing speed and reducing pressure and load.

A Toyota spokesman said: “Compared to a semi-hybrid and an all-hybrid car, the main difference is between the two power sources, which in full hybrid cars can each operate separately, but not in a semi-hybrid car.”

Pros: Helps the main engine perform better, has a smaller size and price

Cons: Electric motor cannot be used alone.

Mazda 3 X20 Astina Skyactiv-X M (2020 Mazda 3 X20 Astina Skyactiv-X M Hybrid)
Audi Q7 (Audi Q7)
Land Rover Discovery Sport

photo 2021 09 22 12 44 50 300x197 - Types of hybrid vehicles

The best hybrid cars in the world

Toyota Prius
Ford Fusion Hybrid
Chevrolet Volt
Kia Optima Hybrid
Ford Energy Fusion
Toyota Camry Hybrid
Hyundai Sonata Hybrid

photo 2021 09 22 12 44 48 300x181 - Types of hybrid vehicles

Iranian market hybrid cars

Toyota Camry XLE
Toyota Camry SE
Lexus NXH300H
Toyota Prius
Lexus CT200H
Hyundai Sonata Hybrid
Kia Optima Hybrid
Mitsubishi Outlander plug-in hybrid
Toyota CHR

 

Lexus NX Hybrid

Japan ranks well in the world in the production of high-powered hybrid vehicles; The NX is one of those advanced Japanese cars. The Lexus NX is powered by a 2,500 cc four-cylinder engine that supports 194 horsepower; The Lexus accelerates from 0 to 100 km / h in 9.3 seconds and its emission standard is Euro 5.

Toyota Camry Hybrid

The Camry is one of the most popular and best-selling cars in Iran. Shortly after the success of the gasoline-burning Camry, the hybrid version also took to the streets of Iran and experienced good sales. This car has a 2500 cc electric motor with 203 horsepower and 213 Nm of torque. Needless to say, the Toyota Camry accelerates from 0 to 100 km / h in 7.6 seconds.

Hyundai Sonata Hybrid

The Sonata hybrid version has a 2,000 cc electric motor that supports 193 horsepower and 250 Nm of torque. The 0-100 acceleration of the Hyundai Sonata is 9.3 seconds and its emission standard is Euro 5.

 

Visit this site:

In Khabgahyar , you can see the best Khabgah throughout Iran with different environmental and occupational conditions, and have the best choice according to your conditions.

 

Kia Optima Hybrid

Hybrid version of Optima after the gasoline-burning model, which was popular in Iran; It managed to get a good ranking in the number of sales of hybrid cars in Iran (although in general, there are not many hybrid cars in our country). Acceleration from 0 to 100 Optima is 8 seconds and its emission standard is Euro 8.

Optima consists of a 38 kW 2000cc electric motor with 51 horsepower and 330 Nm of torque. This car is known as one of the environmentally friendly vehicles.

Toyota Prius

Prius, known for many years as one of the cleanest hybrid cars in the world; It uses an 1800 cc four-cylinder engine along with an electric motor. It accelerates from 0 to 100 km / h in 10.6 seconds and its emission standard is Euro 6.

BMW i8

The BMW i8 is the beautiful and popular car of the German BMW BMW, which introduced this model for 2020 from 2013. The car, which is one of the most successful hybrid cars of the Bavarian company, announced the cessation of production of the i8 car in 2020.

photo 2021 09 22 12 44 49 3 300x179 - Types of hybrid vehicles

Types of hybrid cars

There are different types of hybrid vehicles which are divided into five general categories of parallel, series, parallel series, mild and rechargeable according to the transmission power system and efficiency of gasoline and electric engines:

 

Parallel Hybrid

In parallel hybrid vehicles, both gasoline and electric motors are on all the time and work together; The way it works is that gasoline delivers fuel to the gasoline engine and the battery delivers energy to the electric motor at the same time.

The parallel hybrid car uses only an electric motor at low speeds; In other words, this type of car is suitable for use in urban areas and is considered an urban car and is not recommended for driving on highways and at high speeds.

Important Note: The batteries of this type of hybrid are small in size, so it is possible to reach the maximum charging capacity in a short time.

 

Series Hybrids

The series hybrid cars can to some extent be called a green and clean car; Because the gasoline engine is used only to charge the battery and all work is done by the electric motor.

The way these cars work is that first the gasoline engine transmits the power generated by the generator to the power controller, and then the power generated is used to charge the battery as well as to power the electric motor, and finally the engine. Electricity injects the generated force into the transmission, causing the vehicle to start moving.

Series hybrids run completely without fuel consumption, and the gasoline engine only acts as a power generator.

The remarkable thing about the hybrid series cars is that this type of car uses a more expensive and larger battery than other types. Also due to the complexity of the internal combustion generator, these cars are usually more expensive and more expensive than pure electric cars.

photo 2021 09 22 12 44 49 2 300x229 - Types of hybrid vehicles

Series-Parallel Hybrid

In this type of car, a combination of series and parallel hybrid technology is used together, so that in its design, an attempt has been made to preserve the advantages and disadvantages of each as much as possible.

At low speeds, the parallel series hybrid car is powered by an electric motor and the gasoline engine starts when more energy is needed to move the car. Like when the car is moving uphill or at high speed.

Every time the car stops, the gasoline engine automatically shuts off and only the electric motor runs to save fuel, and by pressing the accelerator pedal again, the car’s control is transferred to the gasoline engine.

Note: The command to use the gasoline or electric motor is issued alone or simultaneously by the computer installed in the car.

 

Mild Hybrids

Gentle hybrid technology is very similar to parallel hybrids, in that the electric motor drives the car simultaneously and in parallel with the gasoline engine. The point that distinguishes these two types of cars is the lack of strong batteries with high storage capacity in mild hybrids.

Also, these types of cars are cheaper than other hybrid cars. Major car companies such as Honda, General Motors and Toyota use this technology in their latest hybrid models.

photo 2021 09 22 12 44 49 300x210 - Types of hybrid vehicles

Plug-in Hybrid

Larger batteries with high energy storage capability are used in this type of car and the gasoline engine starts only when the battery is completely discharged. Rechargeable hybrids are suitable for short-distance use because there is no need for fuel or a gasoline engine as long as the battery is charged. Rechargeable hybrid vehicles also have the ability to connect to electrical outlets in charging stations for charging, which is a great advantage.

 

Hybrid car battery life

Interestingly, automakers guarantee that a car battery will last at least five years, but since 70% of the original capacity of a hybrid car battery runs out before the end of this five-year period, you have eight to 10 years after purchasing this type. Cars can use its battery. Therefore, the battery life of electric machines is between eight to 10 years. Also, do not worry about replacing the battery of your hybrid car, because you can get a new battery for each model.

 

 

Rentalcariran

Rental car Iran provides you with the best and highest quality cars. With your conditions, you can go to the rentalcariran site to choose the car you want (with the driver or the driver). So far, you have the switch of the car you want you have.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

Related posts:

LAWS OF KISH – STRANGE LAWS THAT YOU ARE BETTER ACQUAINTED WITH BEFORE TRAVELING TO THE ISLAND

TOUR AND VISIT TOURIST ATTRACTIONS WITH THE CAR YOU LIKE!

10 Unexpected Things You Don’t Know About Dubai!



:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

لنیارد چیست ؟

لنیارد یا همان سیم بوکسل با روکش است که انواع تگ های سفت نظیر تگ گلفی ، تگ صدفی ، تگ مستطیلی و … را به محصولاتی که مثل کیف ، کفش ، کمربند و … که تگ به آنها نمی چسبد را متصل می کند به این ترتیب که هر تگ شامل دو قسمت نری و مادگی است و برای نصب تگ بر روی لباس این دو قسمت از یکدیگر جدا شده و پوشاک در بین آنها قرار میگیرد و دو قسمت تگ چفت یکدیگر می شوند اما در محصولاتی که در بالا ذکر کردیم تگ  به راحتی نمیتواند بر روی آنها قرار بگیرد و در اینجا لنیارد به عنوان جانشین قسمت نری تگ  قرار میگیرد و به راحتی بدون آسیب رساندن به محصول به جای بند کفش از سوراخ کفش رد شده یا از سوراخ کمربند و یا بند کیف و تگ را به محصول متصل میکند .

لنیارد چیست ؟

بسیاری از اجناس و محصولات موجود در فروشگاه ها طوری ساخته شده اند که امکان اتصال مستقیم تگ فروشگاهی به آنها وجود ندارد، که مهم ترین دلایل آن آسیب دیدن محصول و سوراخ شدن  در صورت اتصال مستقیم تگ به محصول و هم چنین طراحی و جنس بعضی محصولات است که امکان زدن تگ به آنها وجود ندارد. برای مثال در بسیاری از فروشگاه ها ی کیف و کفش امکان زدن تگ به صورت مستقیم به آنها ممکن نیست و در این حالت حتما باید از لنیارد برای زدن تگ به این محصولات استفاده کرد.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

به این صورت که بند را از دسته کیف یا سوراخ بند کفش عبور داده و تگ را به سوزن انتهای لنیارد وصل می کنبم. استفاده از لنیارد محدود به کیف و کفش نمی باشد؛ در فروشگاه های لوازم خانگی و پلاسکو نیز کاربرد فراوانی دارد و با استفاده از آن می توان تگ را به بسیاری از لوازم برقی و آشپزخانه وصل کرد.

لنیارد چیست ؟

حتی در داروخانه ها نیز برای وصل کردن تگ به بعضی از محصولات مانند بسته های ژیلت می توان از لنیارد استفاده کرد. در هایپر مارکت ها نیز از لنیارد برای وصل کردن تگ به بسته های روغن دسته دار و بسته های مواد شوینده مایع که دارای دسته می باشند استفاده می شود.

در فروشگاه های لوازم التحریر برای وصل کردن تگ تگ به وسایلی مانند جامدادی و کیف از لنیارد استفاده می شود. حتی در فروشگاهی های ابزار فروشی نیز از لنیارد برای اتصال تگ به پیچ گوشتی ها و وسایل گران قیمتی مانند دریل های برقی و شارژی استفاده شود. در فروشگاه های لوازم زینتی و کادویی نیز می توان از لنیارد برای وصل کردن تگ به جعبه و مجسمه ها و در فروشگاه های اسباب بازی از این بند برای اتصال تگ به وسایلی که امکان زدن لیبل به آنها وجود ندارد استفاده می شود. لنیارد ها در دو رنگ سفید و مشکی و در ۴ سایز ۱۰ سانتی متر، ۱۷ سانتی متر، ۲۰ سانتی متر و ۳۰ سانتی متر به بازار عرضه می شود.

لنیارد چیست ؟

لنیارد به همراه تگ های مدادی و تگ یوفو در موارد زیر هم کاربرد دارد :

استفاده از تگ مدادی دزدگیر فروشگاهی به همراه لنیارد در عینک فروشی

استفاده از تگ مدادی یا انواع دیگر تگ دزدگیر فروشگاهی به همراه لنیارد در بوتیک ها

استفاده از تگ پنسیل گیت فروشگاهی به همراه لنیارد در کالاهای کامپیوتری و کالاهای الکترونیکی

استفاده از تگ سخت مخصوص دزدگیر فروشگاهی به همراه لنیارد در کفش فروشی ها

استفاده از تگ مدادی گیت فروشگاهی به همراه لنیارد در طلا فروشی ها و اجناس لوکس و…

 

تفاوت و مزایای گیت فروشگاهی AM در عملکرد

گیت فروشگاهی و دزدگیرفروشگاهی

شرکت گیت فروشگاهی BNB  وارد کننده و تولید کننده انواع گیت فروشگاهی و یا دزدگیر فروشگاهی می باشد.

با مشاورین با تجربه و با کادری مجرب در خدمت شما دوستان گرامی جهت مشاوره رایگان

 


:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،دزدگیر_عینک ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

بزرگ‌ترین معضل پیش‌روی بازگشایی دانشگاه‌ها چیست؟

 

بزرگ‌ترین معضل پیش‌رو در بازگشایی دانشگاه‌ها نحوه استفاده از فضای خوابگاه‌های دانشجویی است، در صورت بازگشایی کامل دانشگاه و حضور دانشجویان مقطع کارشناسی به دلیل بالا بودن تعداد این دانشجویان، استفاده از فضای خوابگاه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکل روبرو می‌شود.

حمدالله مشتاقی در خصوص مشکلات موجود در بحث بازگشایی دانشگاه‌ها در سال ترم تحصیلی پیش‌رو، اظهار کرد: از لحاظ آموزشی مشکل خاصی وجود ندارد، زیرا در زمان شیوع بیماری کرونا نیز کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شد و درحال حاضر نیز اساتید و دانشجویان تمایل زیادی جهت بازگشایی دانشگاه و برگزاری حضوری کلاس‌ها دارند.

بزرگ‌ترین معضل پیش‌رو در بحث بازگشایی دانشگاه‌ها، نحوه استفاده از فضای خوابگاه‌های دانشجویی است، در حال حاضر و باتوجه به شیوع بیماری کرونا نیز دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل داشتن پایان‌نامه و رساله در خوابگاه‌ها حضور دارند، اما به دلیل تعداد پایین این دانشجویان اتاق‌ها به صورت انفرادی و تک‌نفره استفاده می‌شود و امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد

 در صورت بازگشایی کامل دانشگاه و حضور دانشجویان مقطع کارشناسی به دلیل بالا بودن تعداد این دانشجویان، استفاده از فضای خوابگاه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مشکل روبرو می‌شود، به همین دلیل پیش‌بینی این است که توسط وزارت‌خانه برنامه‌ای جهت حضور مقطعی دانشجویان پیش‌بینی شود، یعنی در ابتدا دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد و پس از آن دانشجویان کارشناسی جهت آموزش حضوری در دانشگاه حضور پیدا کنند.

چاره‌اندیشی لازم جهت رفع مشکلات پیش روی بازگشایی دانشگاه‌ها که قابل پیش‌بینی هستند صورت گرفته است، اما برخی از معضلات باتوجه به شرایط شیوع بیماری متغیر هستند و به روند واکسیناسیون دانشجویان بستگی دارد، اگر واکسیناسیون تا پایان مهرماه تکمیل شود و وضعیت شهرها از لحاظ شیوع بیماری کنترل شده باشد، مشکلی به‌وجود نمی‌آید، به همین دلیل باید در زمان بازگشایی دانشگاه برای  این گروه از مشکلات چاره‌اندیشی شود.

کلاس‌های مجازی دانشجویان آغاز شده است و مانند سال گذشته حضور دانشجویان فقط برای انجام پایان‌نامه و رساله امکان دارد، اما برنامه‌ریزی لازم جهت حضور دانشجویان در دانشگاه انجام شده است و احتمال دارد در ابتدا حضور دانشجویان در کلاس‌های درس به صورت محدود انجام شود.

در مدت زمانی که دانشگاه به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود، تعدادی از دانشجویان فارغ‌التحصیل شدند و باتوجه به شرایط متاسفانه امکان برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی برای این دانشجویان وجود نداشت، به همین دلیل برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص برگزاری مراسم فارغ‌التحصیلی برای این گروه از دانشجویان پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و در شرایط مناسب صورت گرفته است.

فیلم بازدید از دانشگاه جهت آشنایی دانشجویان جدیدالورود با قسمت‌های مختلف دانشگاه تهیه شده در واقع می‌توان گفت یک تور بازدید از دانشگاه به صورت مجازی است که برای دانشجویان نمایش داده می‌شود، همچنین در صورتیکه شرایط واکسیناسیون و شیوع بیماری کرونا به گونه‌ای باشد که امکان بازگشایی دانشگاه فراهم شود برای دانشجویان جدیدالورود نیز مطابق سال‌های پیش از بیماری کرونا جشن و مراسم برگزار خواهد شد.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

راهنمای زندگی خوابگاهی

"دریافت واکسن"، شرط استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

 


:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

دنیای خودروها دنیایی جذاب و دوست‌داشتنی است. خواه یک ماشین‌باز حرفه‌ای باشید یا یک فرد عادی، بعید به نظر می‌رسد با دیدن یک ماشین سریع و زیبا از خود بیخود نشوید. اما نظرتان درباره نادرترین خودروهای دنیا چیست؟ دوست دارید بدانید کدام ماشین‌های دنیا هستند که در تعدادی محدود تولید شده‌اند و فقط چند نفر در جهان صاحب آنها هستند؟ پس با ما همراه باشید تا با ۱۰ تا از خودروهایی آشنا شوید که بسیار ارزشمندند و هر کسی نمی‌تواند آنها را داشته باشد.

 

۱. فراری ۲۵۰ GTO مدل ۱۹۶۲

شرکت خودروسازی فراری، ماشین‌های زیادی را به بازار عرضه کرده است که از بس که با ارزش‌اند نمی‌توان رویشان قیمت گذاشت، اما از بین همه آنها این یکی واقعا نوبر است! این مدل در سال ۱۹۶۲ ساخته شد و فقط هم ۳۹ تا بود! به همین دلیل یکی از نادرترین خودروهای جهان محسوب می‌شود.

می‌گویند انزو فراری (Enzo Ferrari)، خودش تعیین کرد که چه کسانی شایستگی دارند صاحب این خودرو باشند.

حتی در دهه ۱۹۶۰ هم قیمت این ماشین بسیار سنگین بود. به هر روی، در سال ۲۰۱۸ یک مدل ارجینال و کاملا نو از این ماشین با قیمت ۴۸.۴ میلیون دلار فروخته شد.

photo 2021 09 18 11 17 22 2 300x195 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۲. مرسدس ۳۰۰SL Gullwing مدل ۱۹۵۵

این خودرو یکی از نادرترین و گران‌ترین مرسدس‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. ماشینی بسیار زیبا و فوق‌العاده از خودروسازی که از دهه ۱۹۵۰ تاکنون، هر ساله ده‌ها خودروی جدید روانه بازار کرده است. ۳۰۰SL خودش یک گزینه عالی برای افرادی است که کلکسیون خودرو درست می‌کنند، حالا حساب کنید گالوینگ ۳۰۰SL چقدر هیجان‌انگیزتر است. در سال ۱۹۵۵، این ماشین دو سرنشین مانند یک جواهر درخشان با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد. با اینکه مرسدس همچنان تا به امروز شهرتش را برای خودروهای بی‌نظیرش حفظ کرده است، با این حال اگر از ماشین‌بازها بپرسید، به شما می‌گویند که این مدل برجسته‌ترین دستاورد این شرکت آلمانی بوده است.

photo 2021 09 18 11 17 22 300x199 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۳. پورشه ۹۱۷ مدل ۱۹۷۰

درباره پورشه همیشه نظرات متفاوتی وجود داشته است. این برند آلمانی از یک طرف آن حسن‌شهرت و ظرافت رمانتیک همتایان ایتالیایی‌اش یعنی فراری و لامبورگینی را ندارد، اما تعدادی از موفق‌ترین خودروهای مسابقه‌ای با بهترین عملکردها را روانه بازار کرده است. برای مثال، همین مدل ۹۱۷ که در سال ۱۹۷۰ به بازار عرضه شد، توانست اولین پیروزی‌اش را در رقابت‌های اتومبیلرانی ۲۴ ساعته لمانز به دست آورد، افتخاری که سال بعد هم دوباره به آن دست یافت. بعد از آن هم حضور این خودروی فوق‌العاده در فیلم لمانز با بازی درخشان اسطوره سینما، استیو مک‌کویین، باعث شد به پرفروش‌ترین و نادرترین پورشه در دنیا تبدیل شود. فقط چند عدد از این خودرو در جهان موجود است.

photo 2021 09 18 11 17 23 2 300x195 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۴. وکتور M12 سال ۱۹۹۶

شاید کمتر کسی درباره این ابرخودرو قدرتمند که در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۱۹۹۶ رونمایی شد چیزی شنیده باشد. این خودرو که بر اساس لامبورگینی دیابلو (که آن هم جزو خودروهای کمیاب است) ساخته شده است، یکی از قدرتمندترین خودروهای ساخته‌شده در آن زمان بود و با موتور دارای ۵۰۰ اسب بخار قدرت، می‌توانست در ۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ مایل در ساعت و موتور آن همان موتور V12 دیابلو بود. متأسفانه سوءمدیریت شرکت مادر وکتور باعث شد این خودروی خارق‌العاده خیلی زود از بازار خارج شود و به این ترتیب به یک خودروی کمیاب و تقریبا فراموش‌شده تبدیل شد.

photo 2021 09 18 11 17 23 300x230 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۵. فورد GT40 سال ۱۹۶۴

این خودرو یکی از مشهورترین خودروهای دهه ۱۹۶۰ است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. این مدل سرانجام توانست فراری را که در آن زمان سلطان بلامنازع مسابقات ۲۴ ساعته لمانز بود شکست دهد، چیزی که به‌سرعت این خودرو را به شهرتی جهانی رساند و طرفدارانی از سرتاسر دنیا را جذب کرد.

طراحان این ماشین کارول شلبی (Carroll Shelby) و کن مایلز (Ken Miles) بودند. این ماشین نه‌تنها در آن زمان بسیار سریع بود، بلکه از نظر ظاهری هم با فراری رقابت می‌کرد، ظاهری تیز و ترسناک که بازتاب خودروهای عضلانی و قوی ساخت ایالات متحده بود.

 

photo 2021 09 18 11 17 24 2 300x198 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

۶. فراری ۲۵۰ GT California SWB Spider سال ۱۹۶۱

این خودرو در آن زمان (دهه شصت میلادی) یک ماشین جذاب خارق‌العاده به حساب می‌آمد، برای تأیید این گفته همین بس که دو نفر از بزرگترین طراحان ایتالیایی بدنه خودرو در آن زمان، اسکالیتی (Scaglietti) و پینینفارنیا (Pininfarina) طراح استایل این خودرو بودند. اما نه فقط ظاهر خوب که موتور قدرتمند آن با سرعتی فوق‌العاده هم از نقاط قوت این خودروی زیبا بودند.

تنها ۱۶ عدد از این خودرو تولید شد. بنابراین می‌توانید تصور کنید که قیمت این خودرو چقدر گران بوده است.

photo 2021 09 18 11 17 24 3 300x227 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۷. مک لارن F1 LM سال ۱۹۹۵

زمانی که مک لارن این مدل را در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه کرد، چیزی شبیه ماشین‌های فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسید. کمک‌فنرها، دریچه‌های هوا، کابین سه‌نفره در جلو (راننده وسط است) و نظایر آنها، باعث شد این ماشین پیشگام ابرخودروها در آن دوره باشد. مهندسی منحصربه‌فرد در عملکرد این ماشین باعث شد مک لارن به یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان خودروهای مسابقه در جهان تبدیل شود. در سال ۲۰۱۹، یکی از این خودروها به قیمت باورنکردنی ۱۹.۸ میلیون دلار فروخته شد، قیمتی عالی برای این ابرخودروی فوق‌العاده کمیاب و فوق‌سریع.

photo 2021 09 18 11 17 24 300x228 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۸. جگوار C-Type سال ۱۹۵۱

شاید قبلا درباره جگوار E-Type که یکی از برجسته‌ترین و زیباترین خودروهای دهه ۱۹۶۰ است، چیزهایی شنیده باشید، با این حال شاید ندانید که مدل C این ماشین هم وجود دارد. این ماشین که بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ به فروش می‌رفت، استاندارد عملکرد و طراحی را در داخل و خارج از پیست اتومبیل‌رانی تعیین کرد. با طراحی زیبا و محفظه جادار موتورش که در آن زمان نشان برتری خودروهای انگلیسی بود، یکی از بهترین مدل‌های جگوار به شمار می‌رود. یکی از نادرترین جگوارهای نوع C که فقط ۵۳ عدد از آن تولید کردند و فقط ۴۳ تا از آنها به خریداران خصوصی فروخته شد، مدل XK120-C است. امروزه این جگوار جزو نادرترین ماشین‌های موجود در دنیاست.

photo 2021 09 18 11 17 25 300x197 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۹. بوگاتی La Voiture Noire سال ۲۰۱۹

این مدل بوگاتی گرانقیمت‌ترین خودرو از نسل جدید است که در سال ۲۰۱۹ به فروش رفت. این ماشین عملکردی منحصربه‌فرد دارد و کاملا شبیه ماشین بتمن به نظر می‌رسد. La Voiture Noire که به فرانسوی به‌معنای «خودروی سیاه» است، برای جشن ۱۱۰ سالگی برند بوگاتی طراحی شد و در همان مراسم آن را به افتخار میراث فرانسویِ آن نامگذاری کردند. خریداری ناشناس آن را به قیمت ۱۸.۷ میلیون دلار خرید

فقط یک عدد از این خودرو تولید شده است، به همین دلیل نادرترین خودروی جهان است.

photo 2021 09 18 11 17 26 2 300x197 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

۱۰. استون مارتین DB4 GT Zagato سال ۱۹۶۲

همه استون مارتین‌های کلاسیک، گران‌قیمت‌اند و برای افرادی که کلکسیون ماشین دارند، مطلوب هستند. اما این یکی واقعا خارق‌العاده است. نسخه ۱۹۶۲ این خودرو را که اساسا نسخه بازسازی شده از مدل DB4 زیبا و شیک بود، در اختیار طراحان ایتالیایی بدنه خودرو زاگاتو قرار دادند تا ظاهر آن را اصلاح کنند. بعد چند اسب بخار به موتور آن اضافه کردند و این مدل بی‌نظیر و قدرتمند متولد شد. تنها ۲۵ عدد از این خودرو تولید شده است و به همین دلیل هر کسی نمی‌تواند صاحب آن باشد.

 

photo 2021 09 18 11 17 26 300x228 - نادرترین خودروهای دنیا که شما را تحت تاثیر قرار میدهند

 

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

منبع : www.karnameh.com

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

همه چیز در مورد استانبول

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

 


:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

The rarest cars in the world that impress you

The world of cars is a fascinating and lovable world. Whether you are a professional car mechanic or an ordinary person, it seems unlikely that you will not be overwhelmed by seeing a fast and beautiful car. But what do you think about the rarest cars in the world? Would you like to know which cars in the world are produced in a limited number and only a few people in the world own them? So join us to get acquainted with 10 cars that are very valuable and not everyone can have them.

 

1. Ferrari 250 GTO Model 1962

Ferrari has introduced a lot of cars to the market that can not be priced because they are valuable, but of all of them, this one is really new! This model was made in 1962 and there were only 39 of them! That is why it is one of the rarest cars in the world.

Enzo Ferrari is said to have determined who deserved to own the car.

Even in the 1960s, the price of this car was very high. However, in 2018, an original and completely new model of this car was sold for $ 48.4 million.

 

photo 2021 09 18 11 17 22 2 300x195 - The rarest cars in the world that impress you

2. Mercedes 300SL Gullwing Model 1955

This car is one of the rarest and most expensive Mercedes ever built. A very beautiful and amazing car from the car industry that has launched dozens of new cars every year since the 1950s. The 300SL itself is a great option for people who are building a car collection, now consider how much more exciting the 300SL galvanizing is. In 1955, this two-passenger car, like a shining jewel, was met with unparalleled acclaim. Although Mercedes still retains its reputation for its unique cars, if you ask car enthusiasts, you will be told that this model has been the most prominent achievement of the German company.

photo 2021 09 18 11 17 22 300x199 - The rarest cars in the world that impress you

 

3. Porsche 917 1970 model

There have always been different opinions about Porsche. On the one hand, this German brand does not have the good reputation and romantic elegance of its Italian counterparts, Ferrari and Lamborghini, but it has launched some of the most successful racing cars with the best performance. Launched in 1970, for example, the 917 won its first Le Mans 24 Hours car race, an honor it regained the following year. After that, the presence of this amazing car in the movie Le Mans with the brilliant play of the cinema legend, Steve McQueen, made him the best-selling and rarest Porsche in the world. Just a few of these cars in the hair world

photo 2021 09 18 11 17 23 2 300x195 - The rarest cars in the world that impress you

 

4. Vector M12 1996

Few people have heard of this powerful supercar unveiled at the 1996 Geneva Motor Show. Based on the Lamborghini Diablo (which is also a rare car), it was one of the most powerful cars built at the time, and with a 500-horsepower engine, it could reach 60 mph in 5 seconds.

The car had a top speed of 180 mph and was powered by the same V12 Diablo engine. Unfortunately, the mismanagement of the parent company of Vector caused this extraordinary car to leave the market very soon, thus becoming a rare and almost forgotten car.

photo 2021 09 18 11 17 23 300x230 - The rarest cars in the world that impress you

 

5. 1964 Ford GT40

This car is one of the most famous cars of the 1960s and there are good reasons for it. The model finally defeated Ferrari, then the undisputed king of the 24 Hours of Le Mans, something that quickly made the car world-famous and attracted fans from all over the world.

The car was designed by Carroll Shelby and Ken Miles. Not only was the car very fast at the time, but it also competed visually with the Ferrari, a sharp, scary look that reflected the strong, muscular cars made in the United States.

photo 2021 09 18 11 17 24 2 300x198 - The rarest cars in the world that impress you

 

6. Ferrari 250 GT California SWB Spider 1961

The car was considered an extraordinarily attractive car at the time (1960s), suffice it to say that two of the greatest Italian car body designers of the time, Scaglietti and Pininfarina, the style designer They were. But not only its good looks but also its powerful engine with extraordinary speed were some of the strengths of this beautiful car.

Only 16 of these cars were produced. So you can imagine how expensive this car was.

photo 2021 09 18 11 17 24 3 300x227 - The rarest cars in the world that impress you

 

7. 1995 McLaren F1 LM

When McLaren introduced this model in 1995, it looked something like a science fiction movie machine. Auxiliaries, air vents, a three-seater cab in the front (the driver is in the middle) and the like, made this car the pioneer of supercars in that era. Unique engineering in the performance of this car made McLaren one of the leading manufacturers of race cars in the world. In 2019, one of these cars sold for an incredible $ 19.8 million, a great price for this extremely rare and super fast car.

photo 2021 09 18 11 17 24 300x228 - The rarest cars in the world that impress you

 

8. Jaguar C-Type 1951

You may have heard of the Jaguar E-Type, one of the most iconic and beautiful cars of the 1960s, but you may not know that the C is available. Sold between 1951 and 1953, the car set the standard for performance and design inside and outside the racetrack. With its beautiful design and spacious engine compartment, which at that time was a sign of the superiority of English cars, it is considered one of the best Jaguar models. One of the rarest Jaguar C-types, of which only 53 were produced and only 43 were sold to private buyers, is the XK120-C. Today, this Jaguar is one of the rarest cars in the world.

photo 2021 09 18 11 17 25 300x197 - The rarest cars in the world that impress you

 

9. Bugatti La Voiture Noire 2019

This Bugatti model is the most expensive car of the new generation that was sold in 2019. This car has a unique function and looks exactly like the Batman car. La Voiture Noire, which means “black car” in French, was designed to celebrate the 110th anniversary of the Bugatti brand, and at the same ceremony it was named in honor of its French heritage. An anonymous buyer bought it for $ 18.7 million

Only one of these cars has been produced, which is why it is the rarest car in the world.

photo 2021 09 18 11 17 26 2 300x197 - The rarest cars in the world that impress you

 

 

10. Aston Martin DB4 GT Zagato 1962

All classic Aston Martins are expensive and suitable for people who have a car collection. But this one is truly extraordinary. The 1962 version of the car, which was essentially a remake of the sleek and stylish DB4, was given to Italian designers by Zagato to refine its appearance. Then a few horsepower was added to the engine and this unique and powerful model was born. Only 25 of these cars have been produced and therefore not everyone can own them.

photo 2021 09 18 11 17 26 300x228 - The rarest cars in the world that impress you

 

Rentalcariran

Rental car Iran provides you with the best and highest quality cars. With your conditions, you can go to the rentalcariran site to choose the car you want (with the driver or the driver). So far, you have the switch of the car you want you have.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

Source: www.karnameh.com

Related posts:

LAWS OF KISH – STRANGE LAWS THAT YOU ARE BETTER ACQUAINTED WITH BEFORE TRAVELING TO THE ISLAND

TOUR AND VISIT TOURIST ATTRACTIONS WITH THE CAR YOU LIKE!

10 Unexpected Things You Don’t Know About Dubai!



:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

The scariest areas of Iran

Not everyone likes the experience of traveling to scary and exciting places, but it is worth a try. In this post, we have introduced some of the scary attractions. Join us in this post to travel to the scariest areas of Iran.
It may be interesting for you that we have attractions in Iran, behind each of which there are horror stories that can make the experience of an exciting and terrifying journey for us. Let’s get acquainted with the first scary place.

 

Elf Cemetery is a place you should never go

photo 2021 09 12 10 20 39 2 300x244 - The scariest areas of Iran

 

Address:
Elves Cemetery There is an ancient village of Tis in Chahabar city, Sistan and Baluchestan province, which is at least 2300 years old.

Reason for naming:
As the name of this cemetery indicates, it is the burial place of elves. But is this true or just a superstition? If you are interested in goblin stories and movies, do not miss a trip to this cemetery.
The jinn cemetery is located in the village of Tis near Chabahar. This cemetery is very mysterious. As you can see in the picture, the strange shape of the graves is the reason for naming the cemetery.
The people of Tis Chabahar believe that this place is the burial place of goblins.
The reason for this is the existence of large and strange tombstones that are far from imagined in which humans were buried.

 

Scream Forest

photo 2021 09 12 10 20 39 3 300x191 - The scariest areas of Iran

Screaming Forest Address:
Scream forest is located in Mashhad, in the village of Sarbarj, in the Torqabeh section, and is about 45 minutes away from Mashhad.

Reason for naming:
Some locals who live there believe that the screams heard from the forest are due to goblins and demons roaming.
But the reality is behind this strange sound. These sounds are essentially the sounds of crickets.

 

Wetlands of Ghosts

photo 2021 09 12 10 20 38 300x227 - The scariest areas of Iran

Address :
This lake is located 5 km north of Chalandar village in Nowshahr.
Reason for naming:
Ghost Wetland is located in the city of Nowshahr in the middle of a dense forest. The name of this lagoon is due to the trunks of dried trees in the lake, scary and evocative appearance
If your heart is tagged for excitement and fear, be sure to spend your weekend in this scary place.
The locals who live around the lake believe that the ancient inhabitants and the ancients must have had information or seen something that bears this name.
But the best way to get your questions is to go to this lake. So get started now.

 

Visit this site:

In Khabgahyar , you can see the best Khabgah throughout Iran with different environmental and occupational conditions, and have the best choice according to your conditions.

 

 

Chimney

photo 2021 09 12 10 20 39 4 300x227 - The scariest areas of Iran

Address:
The elf chimney is located near Mahneshan city of Zanjan province. To see the elf chimney, you have to go to 20 km of Mahneshan city and 120 km of Zanjan

Reason for naming:
Near Mahneshan in Zanjan province is one of the most amazing and spectacular phenomena in Iran. This phenomenon is a large rock in the plain with several large pillars on it. Each has a mushroom-shaped series and, like humans, wears hats.
The natives of this region consider this building as the work of jinns because it has a trace of jinns and demons on its face, that is why they named this building the jinn chimney.
One of the names of the chimney is Jin Hoodo. Hoodo is actually a mushroom-like stone that has grown like a thin, tall minaret due to erosion.

 

Cannibal Castle

photo 2021 09 12 10 20 37 300x226 - The scariest areas of Iran

Address:
The ancient castle and region of Buini Yoghun is located in the village of Korabaslavi in ​​Ardabil.

Reason for naming:

The cannibal castle is one of the man-made structures that has been abandoned and has become a place for local storytelling.
But why is this name given to this castle? This castle is located in the city of Ardabil. In the past, legends suggested that anyone who went to the castle would disappear. The reason for this was that the walls of the castle were so large that anyone who entered it could not get out.
The story goes that centuries ago, people who went to visit the ancient castle of Buini Yoghun disappeared in a completely mysterious and mysterious way.
Because it was not clear what would happen to these people, the locals say that the castle must have swallowed them. For this reason, this castle gradually became known as a man-eating castle. Of course, the secret of this castle has not been discovered yet, so never try to go to this castle.

 

Rentalcariran

Rental car Iran provides you with the best and highest quality cars. With your conditions, you can go to the rentalcariran site to choose the car you want (with the driver or the driver). So far, you have the switch of the car you want you have.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

Related posts:

LAWS OF KISH – STRANGE LAWS THAT YOU ARE BETTER ACQUAINTED WITH BEFORE TRAVELING TO THE ISLAND

TOUR AND VISIT TOURIST ATTRACTIONS WITH THE CAR YOU LIKE!

10 Unexpected Things You Don’t Know About Dubai!



:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

ترسناکترین مناطق ایران

شاید هرکسی تجربه سفر به مکان های ترسناک و هیجان انگیز رو دوست نداشته باشئ اما برای یکبار ارزش امتحان کردن را دارد . در این پست چندتا از جاذبه های تارسناک را معرفی کرده ایم با ما در این پست همراه باشید برای سفر به ترسناک ترین مناطق ایران.
شاید برای شما هم جذاب باشد که در ایران جاذه هایی داریم که پشت هر کدام ازآنها داستانهای ترسناکی وجود دارد که می تواند تجربه سفری پرهیجان و دلهره آوری را برای ما بسازد. بیاید با اولین مکان ترسناک آشنا شویم.

 

گورستان جن ها مکانی که نباید هرگز رفت

photo 2021 09 12 10 20 39 2 300x244 - ترسناکترین مناطق ایران

آدرس:
گورستان جن ها در شهر چهابار، استان سیستان و بلوچستان روستایی باستانی تیس با قدمتی حداقل 2300 ساله وجود دارد

علت نام گذاری :
همان طور که از اسم این گورستان مشخص است محل دفن جن ها است. اما آیا این موضوع واقعیت دارد یا یک خرافه بیش نیست ؟ اگر به داستان ها و فیلم های اجنه علاقه دارید سفر به این گورستان را از دست ندهید.
گورستان جن ها در روستای تیس در نزدیک چابهار واقع شده است. این گورستان بسیار رمز آلود است. همان طور که در تصویر می بینید شکل عجیب قبرها دلیل نام گذاری گورستان است.
مردم تیس چابهار بر این باور هستند که این مکان محل دفن اجنه است .
دلیل این موضوع هم برای وجود سنگ قبرهای بزرگ و عجیبه که دور از تصور است که درآنها ادمیزاد دفن شده باشد.

 

جنگل جیغ

photo 2021 09 12 10 20 39 3 300x191 - ترسناکترین مناطق ایران

جنگل جیغ آدرس :
جنگل جیغ در مشهد و در روستای سربرج، در بخش طرقبه واقع شده است و حدود 45 دقیقه تا مشهد فاصله دارد.

علت نام گذاری :
برخی از افرادی محلی که آنجا زندگی می کنند بر این باور هستند که صدای جیغی که از جنگل به گوش می رسد به دلیل پرسه زدن اجنه و شیطان است .
اما واقعیت پشت این صدای عجیب هست . این صداها در اصل صدای جیرجیرک ها است.

 

تالاب ارواح

photo 2021 09 12 10 20 38 300x227 - ترسناکترین مناطق ایران

آدرس :
این دریاچه در در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر قرار دارد .
علت نام گذاری:
تالاب ارواح در شهر نوشهر در میان جنگلی انبوه واقع شده است. اسم این تالاب به دلیل تنه درختان خشک شده در دریاچه،ظاهر ترسناک و هم انگیزی
اگر دلتان برای هیجان و ترس تگ شده حتما آخر هفته خود را در این مکان ترسناک بگذرانید.
مردم محلی که اطراف این دریاچه زندگی می کنند معتقد هستند که ساکنین قدیمی و گذشتگان حتما اطلاعاتی داشته و یا چیزی مشاهده کرده اند که این نام را بر روی آن گذاشته اند.
اما بهترین راه برای رسیدن به سوالاتتان رفتن به این دریاچه است. پس همین حالا دست به کار شوید.

 

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

دودکش جن

photo 2021 09 12 10 20 39 4 300x227 - ترسناکترین مناطق ایران

آدرس:
دودکش جن در نزدیکی شهرستان ماهنشان استان زنجان قرار گرفته است. برای دیدن دودکش جن باید به 20 کیلومتری شهر ماهنشان و 120 کیلومتری زنجان بروید

علت نام گذاری:
در نزدیکی ماهنشان در استان زنجان یکی از شگفت انگیزترین و پرقصه ترین پدیده های ایران است. این پدیده، سنگ بزرگی درون دشتی است که چند ستون بزرگ روی آن است. هر کدام سری قارچ شکل و همچون آدمیان کلاه به سر دارند.
بومی های این منطقه این بنا را به دلیل اینکه ردی از جن و دیو را بر چهره دارد ساختش را کار جنیان می دانند به همین دلیل این بنا را دودکش جن نام گذاری کردند.
یکی از نام های دودکش جن هودو است . هودو در واقع سنگی شبیه قارچ است که در اثر فرسایش شبیه مناره نازک و بلند شده است.

 

قلعه آدم خوارها

photo 2021 09 12 10 20 37 300x226 - ترسناکترین مناطق ایران

آدرس:
قلعه و منطقه ی باستانی بوینی یوغون در روستای کورعباسلوی اردبیل قرار گرفته است.

علت نام گذاری:

قلعه ی آدم خوار، یکی از ساخته های دست بشر است که متروک مانده و به محلی برای قصه پردازی های محلیان تبدیل شده است.
اما چرا این نام بر روی این قلعه گذاشته شده است ؟ این قلعه در شهر اردبیل قرار دارد. در گذشته افسانه ها از این حاکی بود که هر کس به این قلعه می رفت ناپدید می شد. دلیل این اتفاق هم این بود که دیواره های قلعه آنقدر زیاد بود که هر کس وارد آن می شود دیگر نمی توانست از آن بیرون بیاید.
این داستان به این صورت که می گویند قرن ها پیش مردمانی که برای بازدید از قلعه ی باستانی بوینی یوغون می رفتند به صورت کاملاً مرموز و اسرارگونه ای ناپدید می شده اند.
به دلیل اینکه مشخص نبود بر سر این افراد چه می آید، محلیان می گویند که حتما قلعه آن ها را بلعیده است. به همین دلیل کم کم این قلعه به قلعه آدم خوار مشهور شد. البته هنوز راز این قلعه کشف نشده است به همین دلیل هیچ وقت رفتن به این قلعه را امتحان نکنید.

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

قشم بهترین جاذبه گردشگری ایران در فصل زمستان

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

 


:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

فقط ۱۰۰۰دانشجوی خوابگاهی واکسن زده‌اند/واکسیناسیون یک بیستم برای بازگشایی دانشگاه کفایت نمی‌کند
 

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه به زودی آغاز می شود، گفت: امید این است واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام شود تا بتوانیم از آبان شاهد حضور بیشتر دانشجویان در کلاس ها باشیم.

خوشبختانه ما توانستیم واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه را آغاز کنیم و این کار به خوبی پیش رفت و تاکنون تمامی اعضای هیات علمی به همراه کارکنان دز اول واکسن را دریافت کردند و دز دوم نیز تا چند روز آینده به اتمام می رسد.

وی در ادامه گفت: واکسیناسیون در دانشگاه شهیدبهشتی به زودی آغاز می شود اما  واکسیناسیون دانشجویان باید یک سیاست کشوری در وزارت علوم باشد و واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان توسط خود دانشگاه ها امکان پِذیر بود اما در مورد دانشجویان باید سیاست واحدی از سوی دولت داشته باشیم.

وی گفت : ما از اینکه دانشجویان در اولین فرصت امکان حضور در فضای فیزیکی دانشگاه داشته باشند، استقبال می‌کنیم اما اجازه نداریم در خصوص حضور یافتن یا نیافتن آنها در دانشگاه سرخود تصمیم بگیریم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت : در حال حاضر ما دقیقا نمی دانیم تا کی واکسیناسیون دانشجویان انجام خواهد شد و آیا برای ما مقدور خواهد بود تا پایان مهر دوز اول و دوم واکسن را به تمامی دانشجوبان بزنیم یا خیر. امید این است واکسیناسیون دانشجویان تا پایان مهر انجام شود تا بتوانیم از آبان شاهد حضور بیشتر دانشجویان در کلاس ها باشیم.

وی تاکید کرد : در خصوص حضور دانشجویان در دانشگاه ها فقط موضوع تصمیم مدیریت دانشگاه نیست بلکه خانواده ها نیز تصمیم گیرنده هستند و اینکه آیا خانواده ها در شرایطی که واکسیناسیون کامل نشده و پروتکل های بهداشتی  کاملا رعایت نشود، حاضر هستند فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند. به طور کلی آرزوی ما این است که شاهد حضور دانشجویان باشیم اگرچه آموزش مجازی در بسیاری از جنبه ها مفید است اما نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و ارائه دروس کارگاهی و آزمایشگاهی نیز به شیوه مجازی نیست ممکن نیست.

قیداری تاکید کرد: در حوزه تغذیه، خوابگاه و رستورانهای دانشگاه نیازمند رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم چرا که تامین سلامت دانشجویان برای ما مهم است اما به طور کلی حضور دانشجویان در این مراکز به سیاست دولت در حوزه واکسن بستگی دارد و این که تزریق دوز دوم واکسن چه زمانی اتفاق خواهد افتد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید به اینکه حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه ما واکسن دریافت کردند، گفت: این تعداد دانشجو فقط یک بیستم جمعیت دانشجویی این دانشگاه را شامل می شود و برای بازگشایی حضوری دانشگاه کفایت نمی کند. 

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

راهنمای زندگی خوابگاهی

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

 


:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

پارکینگ خوابگاه چقدر اهمیت دارد 

ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی با یک مشکل عمومی به نام کمبود پارکینگ دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه در زمان طراحی خوابگاه دانشجویی پسرانه و دخترانه، یکی از مواردی که خیلی کم به آن توجه می شود، در نظر گرفتن فضایی برای اتومبیل ساکنین است.

همین مساله سبب می شود که در زمان اقامت افراد در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه ها، مشکلات مربوط به کمبود فضا در اطراف خوابگاه پیش بیاید. این مساله در سال های اخیر ضررهای زیادی را هم به مالکین خوابگاه تهران و هم به دانشجویان وارد کرده است. از یک طرف چنانچه خوابگاهی فاقد پارکینگ باشد درصدی از متقاضیان خود را از دست می دهد. به دلیل افزایش چشمگیر سرقت اتومبیل و لوازم آن، عموما افراد ترجیح می دهند که در شهری نظیر تهران و سایر شهرهای بزرگ، اتومبیل خود را داخل کوچه و خیابان پارک نکنند.

اگر از نقطه نظر ساکنین به مساله نگاه کنیم، نبود پارکینگ در خوابگاه دخترانه در تهران به ساکنین نیز هزینه های جانبی نظیر هزینه کرایه پارکینگ را نیز وارد می کند. اگر از جهت دلیل عدم طراحی پارکینگ به مساله نگاه کنیم، پی می بریم که بسیاری از مالکین خوابگاه در تهران و سایر شهرها داشتن اتومبیل شخصی توسط دانشجویان و کارمندان ساکن پانسیون و خوابگاه را دور از انتظار می بینند. این در حالی است که در چندین سال اخیر تعداد دانشجویانی که با اتومبیل شخصی خود به دانشگاه می آیند، بالا رفته است. بخشی از دلایل این مساله به کاهش توان مالی افراد در خرید مسکن و هزینه کردن در بخش صنایع خودرویی بر می گردد.

 

اگر خوابگاه تهران پارکینگ نداشت، چه کنیم؟


ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه کارمندی پسرانه و دخترانه ممکن است تحت دو شرایط مختلف قرار داشته باشند. یک گروه از ساکنین خوابگاه، دانشجویان دانشگاه های دولتی هستند که دانشگاه به آنها خوابگاه می دهد. این افراد عموما به دلیل هزینه پایین تر خوابگاه دانشجویی دولتی، معمولا از این مورد چشم پوشی نمی کنند. اما مشکل اساسی این افراد در نظر نگرفتن فضای پارکینگ در خوابگاه دولتی است. شاید بتوان به جرات اقرار کرد که در شهر تهران به اندازه انگشتان یک دست خوابگاه دولتی دارای پارکینگ اختصاصی وجود ندارد. در طرف دیگر ماجرا ساکنین خوابگاه و پانسیون خودگردان و غیر دولتی هستند. چنین افرادی از قدرت انتخاب بالاتری برخوردار هستند. آنها می توانند پانسیون خودگردانی را اجاره کنند که دارای پارکینگ اختصاصی است.

اگرچه داشتن پارکینگ اختصاصی برای یک خوابگاه پسرانه و دخترانه مزیت بزرگی محسوب می شود، ولی به همان اندازه می تواند هزینه خوابگاه را افزایش دهد. گاهی برخی از خوابگاه هایی که در داخل ساختمان خود پارکینگ دارند، هزینه های دو و حتی سه برابری را بر دانشجویان و سایر ساکنین پانسیون دخترانه تحمیل می کنند. در چنین شرایطی گروهی از افراد به فکر اجاره کردن پارکینگ های عمومی در نزدیکی خوابگاه بدون پارکینگ می افتند. این فکر ممکن است چندان هم بد نباشد. زیرا می توان یک خوابگاه مناسب بدون پارکینگ با هزینه کمتر را اجاره کرد و در کنار آن حق اشتراک یک پارکینگ عمومی را نیز خریداری نمود.  این کار یکی از راه کارهایی است که می تواند معضل پارکینگ در خوابگاه تهران و سایر شهرها را تا حدودی حل کند.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

راهنمای زندگی خوابگاهی

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

 


:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

راهکارهایی برای کاهش دزدی از فروشگاه

همه این را می دانند که پیشگیری و رعایت نکات ایمنی بسیار بهتر از این است که صبر کنیم تا حادثه ای اتفاق بیفتد و سپس برای آن چاره اندیشی کنیم. یکی از مهم ترین دغدغه های هر کاسب و فروشنده ای، جلوگیری از دزدی در مغازه است.

چرا سرقت از مغازه اتفاق می‌افتد؟

از عوامل زمینه‌ساز اصلی در سرقت مغازه می‌توان به دایر کردن مراکز تجاری در مکان‌های ناامن، عدم رعایت نکات ایمنی در راه‌های ورودی مغازه، عدم رعایت اصول ایمنی توسط مالکین مغازه‌ها در هنگام ترک مغازه، استخدام افراد نامطمئن و اعتماد بی‌جا به ایشان، نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد و اسناد مالی در مغازه و در مکان‌های ناامن، در دسترس قرار دادن اجناس قابل حمل و اموال با ارزش، اطلاع نداشتن از موجودی دقیق مغازه و انبار و عدم کنترل دوره‌ای آن نام برد.

راهکارهایی برای کاهش دزدی از فروشگاه

چگونه از مغازه‌مان سرقت نشود؟

هنگام ساخت و ساز، خرید یا اجاره محل کسب، به استحکام و ایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید.

از دایر کردن مراکز مالی در مکان‌هایی که دسترسی سارقان به آن آسان است، بپرهیزید.

مغازه‌های طلافروشی، صرافی‌ها و سایر مراکز مالی را در کنار گاراژ‌ها، اماکن متروکه، مسافرخانه‌ها، اماکن عمومی، باغات و محل‌های بسیار خلوت و کم تردد دایر نکنید.

در صورتی که کنار مغازه شما، ملک مخروبه‌ای وجود دارد، دیوارهای مغازه را با آهن یا بتون، محکم و غیرقابل نفوذ کنید.

برای اطمینان از ایمن بودن مغازه طلافروشی،‌ صرافی یا اماکنی از این قبیل، از نیروی انتظامی تأییدیه دریافت کنید.

ضریب ایمنی مغازه خود را بالا ببرید.

دیوار و سقف طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و اماکنی مانند آن باید از بتون مسلح ساخته شوند و با میل‌گرد به قطر حدوداً 20 سانتی‌متر محصور شوند.

چنانچه محل کسب شما از در آهنی و شیشه‌ای برخوردار است، برای بالا بردن ضریب ایمنی، هر دو را قفل کنید.

برای قابل رؤیت بودن داخل مغازه خود، از کرکره مشبک استفاده کنید و شب‌ها نیز چراغی را داخل مغازه روشن بگذارید.

در صورتی که مغازه شما دارای کرکره‌های قدیمی است، از نوارهای تسمه‌ای برای استحکام بیشتر آن استفاده کنید.

به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی قفل‌های معمولی، از قفل‌های سوئیچی، ضد برش و قفل‌هایی که ضریب ایمنی بالایی دارند، استفاده کنید. یکی از قفل‌ها را بالاتر از سطح زمین و روی کرکره نصب کنید.

شیشه در و ویترین مغازه‌های طلافروشی را حتماً با تورهای سیمی ایمن کنید.

تا حد امکان ویترین‌ مغازه خود را به صورت کشویی تعبیه کنید تا بتوانید هنگام بستن مغازه آن را به داخل منتقل کنید.

اگر مغازه شما دارای حیاط خلوت است، آن را محصور کنید.

به وسیله جوش دادن میله‌های محکم فلزی، راه نفوذ سارقین را از طریق کانال کولر،‌ هواکش و فضای خالی بالای تابلوهای سر در مغازه مسدود کنید.

راهکارهایی برای کاهش دزدی از فروشگاه

 

برای ایمنی بیشتر می‌توانید از تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین‌های مداربسته، درهای ضد سرقت و … استفاده کنید.

دوربینی نصب کنید که تصاویر را با کیفیت مناسبی ضبط کند.

چشمی دوربین نباید در معرض دید و در دسترس باشد.

کابل‌های مربوط به دوربین،‌ نباید به نحوی در دسترس باشند که به راحتی بتوان آنها را قطع کرد.

چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید، محل نصب آن را جایی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی آن را تشخیص دهند.

در صورت امکان روی اجناسی نظیر پوشاک، دزدگیر مخصوص این کالا را نصب کنید تا اگر کسی قصد سرقت آنها را داشت، هنگام خروج از مغازه آژیر اخطا‌ر‌دهنده به صدا درآید.

در صورت قطع برق، ‌هوشیاری خود را حفظ کنید و بیشتر مراقب باشید.

در صورت مشاهده رفت و آمدهای مشکوک، مراقب باشید و با پلیس تماس بگیرید.

با سایر کسبه و ساکنین محل مشارکت کنید و برای محله خود، نگهبان یا شب‌گرد استخدام کنید.

هنگام ترک مغازه، چه به صورت نیم روزی و چه شبانه، نکات ایمنی را رعایت کنید.

هنگام تعطیلی مغازه‌هایی مانند طلافروشی، طلا، جواهرات و اشیای قیمتی خود را از روی ویترین جمع‌آوری کنید و داخل گاو صندوق قرار دهید.

در طلافروشی‌ها، صرافی‌ها و مراکزی از این قبیل، هنگام چیدن ویترین، سعی کنید تنها باشید، در معرض دید دیگران نباشید و حتما در مغازه بسته باشد.

در تعطیلات به مغازه خود سر بزنید و یا از یک فرد مطمئن بخواهید این کار را انجام دهد.

مطمئن شوید که کلید مغازه شما در اختیار افراد ناشناس یا غیرمطمئن قرار ندارد.

از دادن کلید به افراد غیرمطمئن، شرکت‌های خدماتی و کارگرانی که برای تعمیر مراجعه می‌کنند، خودداری کنید.

در صورت نقل مکان به جایی که به تازگی خریده یا اجاره کرده‌اید، قفل تمام درها را عوض کنید.

هنگام عوض شدن مستأجر، حتی‌الامکان توپی قفل درهای ورودی و اصلی را عوض کنید.

راهکارهایی برای کاهش دزدی از فروشگاه

اگر فردی که قبلاً کلید مغازه را در اختیار داشته، دیگر در این مکان کار نمی‌کند، قفل درها را عوض کنید؛ حتی اگر کلید خود را تحویل داده است.

قفل‌هایی را که کلید یدکی آنها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است، سریعا تعویض کنید.

تا قبل از شناخت کامل شاگرد مغازه و حصول اطمینان نسبت به او، کلید مغازه را در اختیارش نگذارید.

وجوه نقد را، تنها به اندازه نیاز روزانه، در جای مطمئن نگهداری کنید.

مکانی که برای دخل خود انتخاب می‌کنید، نباید در دسترس افراد گوناگون باشد.

از نگهداری پول، چک، سفته و … به میزان زیاد در مغازه‌ خودداری کنید و آن را در معرض نمایش همگان قرار ندهید.

وجوه نقد بیش از اندازه مورد نیاز را سریعاً به بانک بسپارید.

وجوه نقد و سایر اسناد مالی خود را در گاو صندوق نگه دارید.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

به منظور نگهداری مقطعی و ضروری وجوه نقد و اسناد مالی خود، آن را داخل گاو صندوق قرار دهید.

همیشه و هنگامی که کارتان با گاو صندوق تمام شد، در آن را ببندید و کلیدش را از روی آن بردارید.

از به کار بردن گاو صندوق‌های قابل حمل خودداری کنید.

گاو صندوق خود را در داخل دیوار جاسازی کنید یا به نقطه ثابت و محکمی از ساختمان جوش دهید.

گاو صندوق را به حسگرهای هشداردهنده مجهز کنید.

کلید و رمز گاو صندوق خود را به هیچ وجه در اختیار دیگران قرار ندهید.

هنگام استخدام شاگرد یا وردست در مغازه، احتیاط لازم را به عمل آورید.

حتماً از او ضامن یا معرف معتبر بخواهید.

با استعلام از مراکز انتظامی، از عدم سوء پیشینه فرد مطمئن شوید.

در صورت امکان، چند تن از آشنایان او را شناسایی کنید.

مدرک شناسایی معتبری از وی نزد خود نگه دارید.

به شاگرد یا کارگر مغازه اجازه ندهید که دیگران را به عنوان دوست و آشنا به محل کار بیاورد.

از بکارگیری افراد نابالغ و کم تجربه که زودتر فریب سارقان را می‌خورند، خودداری کنید.

تا قبل از حصول اطمینان کامل نسبت به شاگرد مغازه، از سپردن وظیفه انتقال وجوه نقد و چک‌ها به وی خودداری کنید.

حتی‌الامکان از استخدام کارگر خارجی خودداری کنید.

از نگهداری اشیای قابل حمل یا گران‌قیمت، در خارج از مغازه یا محلی که دسترسی به آن آسان است، بپرهیزید.

هنگام حضور مشتری در مغازه، همواره بر عملکرد او نظارت داشته باشید و مغازه را حتی برای مدتی کوتاه ترک نکنید.

در صورتی که برای فراهم کردن جنس مورد نیاز مشتری از سایر همکاران خود یا انبار خارج از مغازه، مجبورید لحظه‌ای مغازه را ترک کنید، یک نفر مورد اعتماد را به جای خود بگذارید تا مراقب مغازه باشد.

 

راهکارهایی برای کاهش دزدی از فروشگاه

اگر در مغازه تنهایید، برای آوردن اجناس از قسمت‌های دورتر مغازه، مشتری را تنها نگذارید.

همواره هنگام حضور مشتری در مغازه، مراقب دخل خود باشید؛ به ویژه اگر به هر دلیلی از شما می‌خواهد از پشت پیشخوان خارج شوید.

در طلا و جواهرفروشی‌ها، صرافی‌ها و مراکزی مانند آن، هنگام حضور چندین مشتری، در صورتی که خودتان مشغول صحبت یا نشان دادن اجناس به یکی از مشتری‌ها هستید، حتما یکی از کارکنان مراقب سایر مشتری‌ها باشد.

مشخصات اجناس خود را ثبت کنید.

شماره سریال و مشخصات اجناس گران قیمت موجود در مغازه خود، به ویژه مشخصات منحصر به فرد آنها را در جایی ثبت کنید و از آنها عکس تهیه کنید تا در صورت وقوع سرقت، بتوانید آنها را شناسایی کنید.

موجودی اموال خود را کنترل کنید.

حتما موجودی اموار خود را در جایی ثبت کنید و هر چند وقت یک بار انبارگردانی کنید؛ گاهی سرقت به تدریج صورت می‌گیرد و در صورت کنترل نکردن موجودی اموال، به موقع متوجه آن نخواهید شد.

از خرید اموال، اشیا و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جدا خودداری کنید؛ در صورتی که سارقان برای اموال سرقتی خود، خریداری پیدا نکنند، انگیزه آنها برای سرقت کاهش می‌یابد.

حتما اموال موجود در مغازه را بیمه کنید.

شماره تلفن‌های پایگاه آگاهی منطقه و کلانتری محل را در دسترس داشته باشید.

 

در صورت وقوع باید چه بکنید؟

1- خونسردی خود را حفظ کنید.

2- با پلیس 110 تماس بگیرید.

3- برای حفظ اثر انگشت سارقان و سایر آثار جرم، به هیچ چیز دست نزنید.

4-به افراد غیرمسؤل اجازه دست زدن به صحنه سرقت را ندهید.

5- از تجمع افراد در محل سرقت خودداری کنید.

6- مراحل پیگیری سرقت توسط پلیس را برای هیچ‌کس بازگو نکنید.

7- کلیه مدارکی که از اموال سرقتی در دست دارید، نظیر عکس، فاکتورهای خرید، شماره سریال و … را در اختیار پلیس قرار دهید.

8- اگر اموال سرقتی دارای مشخصات ویژه و منحصر به فردی هستند، آنها را به پلیس اطلاع دهید.

 

تفاوت و مزایای گیت فروشگاهی AM در عملکرد

گیت فروشگاهی و دزدگیرفروشگاهی

شرکت گیت فروشگاهی BNB  وارد کننده و تولید کننده انواع گیت فروشگاهی و یا دزدگیر فروشگاهی می باشد.

با مشاورین با تجربه و با کادری مجرب در خدمت شما دوستان گرامی جهت مشاوره رایگان

 


:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

همه چیز در مورد استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است. این کلان شهر به عنوان شهر فرهنگی اروپا برای سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. سالانه گردشگران بسیاری به این شهر از طریق خرید تور ترکیه یا به عبارتی تور استانبول و یا خرید بلیط هواپیما استانبول سفر می کنند. در ادامه اطلاعات کاملی در مورد شهر استانبول ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید.

 

photo 2021 09 02 10 04 40 2 300x240 - همه چیز در مورد استانبول

تاریخ استانبول

تاریخچه شهر استانبول بسیار پیچیده و سخت بوده، زیرا در گذشته حادثه‌ها و اتفاقات زیادی در این شهر رخ داده است. امروزه استانبول با قدمت تاریخی در دنیا شناخته شده که امپراطوری‌های بزرگی از جمله، ایران، روم و عثمانی و حتی یونان بر آن حکومت کرده‌اند.

کورش 500 سال قبل از میلاد مسیح موفق به فتح شهر استانبول گردید. در آن زمان این شهر قسمتی از امپراطوری بزرگ هخامنشی محسوب می‌شد و ایرانیان آن را تخت روم نام نهادند که تا آن زمان یونانیان به آن بوزاس می‌گفتند.

333 سال پیش از میلاد مسیح رومیان که به قدرت زیادی رسیدند، این شهر به تصرف کنستانتین که فرمانده بزرگ رومیان بود، قرار گرفت و اسم این شهر را به روم جدید تغییر داد. مردم در آن زمان زیاد از این اسم استقبال نکردند و استانبول را با نام کنستانتینپول یا شهر کنستانتین می‌نامیدند.

عثمان در سال 1300 با به وجود آوردن صلح میان ترکان منطقه خود و نیز با ایجاد ارتشی قدرتمند، حکومت عثمانی را تاسیس کرد و آنکارا را پایتخت قرار داد.

در سال 1453 سلطان محمد فاتح موفق به کسب افتخارات بی‌نظیری برای امپراطوری عثمانی شد و توانست شهر قسطنطنیه یا همان کنستانتین آن زمان را که پایتخت روم شرقی هم شناخته می‌شد، به تصرف خود درآورد و به حکومت روم شرقی پایان دهد. سلطان محمد این شهر را استانبول نامید و نیز پایتخت خود را که آنکارا بود، به استانبول تغییر داد تا بهتر بتواند کشور گشایی‌های خود را از غرب به سمت اروپا حمایت کند.

جغرافیای شهر استانبول

یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های اروپا و نیز پنجمین شهر عظیم جهان استانبول است که تقریبا 12 میلیون جمعیت دارد و به خاطر موقعیت‌های بهتر و رو به پیشرفتی که دارد، هر روز مردمان زیادی از شهرهای دیگر کشور ترکیه به استانبول مهاجرت می‌کنند.

استانبول با باریک‌ترین تنگه جهان که تنگه بسفر نام دارد، به دو بخش شرقی و غربی به ترتیب در قاره آسیا و اروپا تقسیم می‌شود. این شهر از سمت شمال به دریای سیاه و از جنوب غرب به وسیله تنگه بسفر به دریای مدیترانه متصل است که دو قسمت شرقی و غربی شهر استانبول توسط دو پل به هم وصل می شوند.

در این شهر 65 درصد افراد در بخش اروپایی 35 درصد آنان در قسمت آسیایی زندگی می‌کنند. جمعیت استانبول از چند سال پیش تا الان حدودا 5 برابر افزایش یافته است .

 

photo 2021 09 02 10 04 39 2 300x242 - همه چیز در مورد استانبول

بافت شهر

نواحی استانبول از 3 قسمت اصلی تشکیل شده اند:

1-شبه جزیره تاریخی: استانبول قدیمی دربرگیرنده قسمت‌های امین اونو و فاتح بوده که در سواحل شمالی خلیج (شاخ طلایی) قرار دارند. شبه جزیره تاریخی با دیواره‌های قسطنطنیه در غرب پایان می‌یابد و به وسیله دریای مرمره در جنوب و بسفر در شرق تصرف شده است.

2-شمال شاخ طلایی: همان منطقه‌های تاریخی بشیکتاش و بی اغلو هستند و مکان اسکان آخرین سلطان است.

3-مناطق اوسکودار و کادیکوی: در بخش آسیایی واقع‌اند و در حقیقت شهرهای مستقلی هستند که اکنون مناطق تجاری و مسکونی به‌روزی در آن‌ها به وجود آمده است و نیز تقریبا یک سوم جمعیت استانبول را دارا می‌باشند.

زبان و مذهب و واحد پول استانبول

قدیمی‌ترین زبان‌های جهان ترکی استانبولی است که زبان رسمی شهر استانبول و ساکنان ترکیه می‌باشد. این زبان بسیار شیرین بوده و با گذشت زمان دچار تغییرات زیادی شده است.

ترک‌ها بیشتر جمعیت استانبول را تشکیل داده‌اند و اکثر مردم مسلمان هستند.در ترکیه 99.8 درصد مردم مسلمان‌ بوده که بیشتر آن‌ها سنی اند و 0.2 درصد هم مسیحی و یهودی هستند. در مرکز و غرب ترکیه مسلمانان سنی مستقراند و در نزدیکی مرز ایران شیعیان ساکن هستند.

در نخستین قانون اساسی ترکیه در سال 1924 دین اسلام به عنوان دین رسمی این کشور مشخص شد.

لیر واحد پول کشور ترکیه بوده که معادل 100 قروش است. به همین ترتیب اگر قصد سفر به شهر استانبول را دارید باید لیر به همراه داشته باشید. در سال‌های پیش 6 صفر به خاطر تورم بالا از سکه‌ها و اسکناس‌های ترکیه حذف شد ولی با این حال این کشور هنوز هم حال و روز مناسب‌تری دارد.

سکه‌های ترکیه اکنون 1، 5، 10، 25 و 50 قروشی و 1 لیری بوده و اسکناس‌های آن 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیر است . پول رایج برای سفر به استانبول همین سکه‌ها و اسکناس‌ها هستند که باید هنگام سفر به همراه داشته باشید.

 

photo 2021 09 02 10 04 38 300x248 - همه چیز در مورد استانبول

اطلاعات ضروری استانبول

۱۱۰: آتش‌نشانی

۱۵۴: راهنمایی و رانندگی

۱۵۵: پلیس

۱۸۶: مشکلات برق

۱۸۷: مشکلات گاز

۱۱۲: آمبولانس

۱۲۱: مشکلات تلفن

۱۷۷: آتش‌‌سوزی جنگل

۱۸۴: مشاوره سلامتی

۱۱۸: راهنمای تلفنی

۱۱۹: کد پستی

۱۸۵: مشکلات/اطلاعات قبض آب

212 و 216 : پیش شماره

فرهنگ و اداب و رسوم استانبول

همان طور که می‌دانید ترک‌ها مردمان مهمان‌نوازی هستند و از دعوت مهمان به خانه‌هایشان کلی خوشحال می‌شوند و با احترام و به خوبی با آنان رفتار می‌کنند. جالب است بدانید اگر مهمانی زود از خانه‌هایشان برود یک نوع بی‌احترامی به صاحب خانه بوده و دلیل خوش نگذشتن به مهمان است.

از رسومات دیگر شهر استانبول این است که در مواقع عزاداری، همسایگان تا 3 روز غذا آماده می‌کنند و به خانه عزادار می‌برند و حلوا تنها چیزیست که خانواده مرحوم درست کرده و به همسایگان می‌دهد و اینکه دوستان نزدیک مرحوم حلوا را درست می‌کنند به‌طوری که شخص اول ملاقه را به نفر بعدی داده و نفر بعدی در حین هم‌زدن حلوا شروع به تعریف کردن خاطره‌ای از مرحوم می‌کند و حلوا زمانی آماده می‌شود که همه افرادی که در محل هستند، یک جمله از مرحوم گفته باشند.

از دیگر رسومات کشور ترکیه این است که مسلمانان هنگام افطار روزه خود را با کباب ترکی و چای باز کنند و همچنین بازارها تا سحر باز باشند و به خرید و فروش ادامه دهند.

و یک نکته دیگر، ترک‌ها در مسائل مالی خیلی اهل چانه زدن هستند چه در خرید های کوچیک یا معاملات بزرگ باشد.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

هزینه‌های زندگی

اجاره خانه
اجاره خانه اولین هزینه‌ای است که مهاجران با آن مواجه می‌شوند، نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای آن بیان کنیم ولی به طور میانگین، اجاره یک خانه 70 متری از 900 لیر به بالا است و همچنین مبلغ آن بستگی به شما دارد که در کدام محله ترکیه اقدام به گرفتن خانه کنید.

خوراک
مورد دیگر، هزینه خوراک در این شهر بوده که معمولا با قیمت تهران برابری می‌کند ولی در بعضی مواقع گران تر است.

پوشاک
مورد دیگری که مدنظر شما در شهر استانبول قرار می‌گیرد، هزینه پوشاک است .

از نظر هزینه پوشاک اصلا نگران نباشید، زیرا قیمت آن در استانبول نسبت به ایران کمتر است و نیز کیفیت بالایی دارد. شما برای خرید لباس تابستانی، تقریبا 133 لیر، شلوار جین، 196 لیر و یک جفت کفش مردانه، 267 لیر باید هزینه کنید.

تفریح
برای تفریح نمی‌توانیم هزینه ثابتی را بگوییم زیرا بستگی به خود فرد دارد.

دو بلیط سینما: 38 لیر

صرف شام برای 2 نفر به همراه نوشیدنی و دسر: 194 لیر

دو بلیط تئاتر: 137 لیر

photo 2021 09 02 10 04 39 300x193 - همه چیز در مورد استانبول

حمل و نقل عمومی استانبول

استانبول، شهری وسیع و بزرگ است که خوشبختانه سیستم حمل و نقل کارآمد و مفیدی دارد و به این ترتیب دسترسی به نقاط دور و نزدیک شهر را برای هر کسی آسان می کند. وقتی از حمل و نقل عمومی استانبول حرف می زنیم، یعنی می توانید از وسایل مختلفی چون مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی های زرد، تاکسی های آنلاین و انواع قایق و کشتی برای جا به جایی در شهر استفاده کنید.

استانبول نیز مانند بسیاری از دیگر شهرهای بزرگ، برای پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی، بلیتی الکترونیکی را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می دهد که با نام «استانبول کارت» شناخته می شود. این کارت ها مزایای قابل توجهی دارند و استفاده از آن ها راحت است. ضمن آن که به راحتی و از بسیاری از فروشگاه ها می توانید استانبول کارت را تهیه کنید

البته خرید استانبول کارت تنها راه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی این شهر نیست و می توانید برای هر سواری ژتون ها و یا بلیت های یک بار مصرف را تهیه کنید. اما باید بدانید توصیه ما تهیه این کارت هاست.

ایستگاه‌های مترو با تابلوهایی با حروف M مترو و ترانوا در رنگ‌های آبی و قرمز مشخص شده‌اند. هر سرویس، ایستگاه را بین ۲ تا ۱۰ دقیقه ترک می‌کند. ساعات کار مترو بین ۶ صبح تا ۱۲ نیمه شب است.

امنیت در استانبول

به خاطر توریستی بودن کشور ترکیه، هرساله مسافران زیادی به آنجا سفر می‌کنند به همین خاطر دولت ترکیه به امنیت شهرهای توریستی مثل استانبول و آنتالیا اهمیت زیادی می‌دهد.

در واقع کشورهای توریستی امنیت مسافرانش را فراهم می‌کند. شهر استانبول از نظر امنیت، استاندارد بوده و حتی بعضی مناطق آن از امنیت بالایی برخوردار هستند. یک دفتر گردشگری در استانبول، برای آسایش و راحتی مسافران ایجاد شده که در آنجا پلیس‌هایی که به چند زبان دنیا تسلط دارند، آماده خدمات‌رسانی هستند.

امنیت در شهر استانبول خیلی بالا بوده، حتی در برخی بخش‌های آن، دوربین های 24 ساعته امنیتی بر شهر نظارت می‌کنند تا احتمال وقوع خطر را کم کنند.

 

مساجد

این شهر از چندین مسجد معروف تشکیل شده است که به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم

مسجد ایاصوفیه
در واقع مسجد ایاصوفیه نمادی از شهر استانبول است و در قرن های پیش به طور متوالی به بزرگ‌ترین کلیسای جهان معروف شده بود که به فرمان محمد فاتح در سال 1453، کلیسا تبدیل به مسجد شده و در سال 1353 به دستور آتاتورک تبدیل به موزه بی‌نظیر و زیبا می‌شود. مسجد ایاصوفیه به مساحت 6 هزار متر مربع است.

مسجد آبی( سلطان احمد)
بعد از مسجدالحرام، اولین مسجدی است که دارای 6 مناره است و به دلیل قرار گرفتن در کنار تنگه بسفر، چشم اندازهای خیلی زیادی دارد.

مسجد رستم پاشا
معماری این مسجد بسیار زیبا بوده و به دلیل واقع بودن در یکی از بازارهای شلوغ استانبول مساحت کمتری دارد و به دلیل استفاده رنگ قرمز در ساختش، سبب متمایز کردن آن از سایر مسجدها شده است.

مسجد دولماباغچه
مسجد دولماباغچه معماری زیبایی دارد، به‌طوری که مردم بعد از مسجد ایاصوفیه و سلطان احمد، آن را برای بازدید انتخاب می‌کنند.

photo 2021 09 02 10 04 40 300x208 - همه چیز در مورد استانبول

جاهای دیدنی استانبول

شهر استانبول دارای مکان‌های دیدنی زیادی است که در ادامه مطلب به توضیح چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

1- مسجد ایاصوفیه
مسجد ایاصوفیه در صدر جدول مکان‌های دیدنی استانبول قرار دارد . موزه ایاصوفیه را بیشتر مردم با اسم مسجد ایاصوفیه می‌شناسند. این مکان ابتدا کلیسا بود بعد تبدیل به مسجد شد و امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود.

2-کاخ توپکاپی استانبول
یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین مکان دیدنی شهر استانبول کاخ توپکاپی است. اگر عاشق تاریخ و تمدن هستید، حتما از این مکان بی‌نظیر دیدن کنید، زیرا بازدید از این کاخ شما را به وجد می‌آورد.

کاخ توپکاپی دارای قسمت‌های زیادی بوده که هر کدام بیانگر یک تاریخ جداست.

3- بازار بزرگ
بازار پر زرق و برق یکی دیگر از مکان‌های جالب و دیدنی برای خانم‌هاست.

بهتر است قبل از رفتن به این مکان لیستی از خریدهای خود را آماده کنید، زیرا این بازار چنان بزرگ است که امکان سردرگمی شما وجود دارد. تا می‌توانید در گرفتن اجناس چانه بزنید، فروشندگان به این کار عادت کرده‌اند و به همین خاطر قیمت کالاهای خود را بالاتر زده‌اند. در بعضی مواقع می‌توانید تا 50 درصد قیمت را پایین بیاوردید .

مراکز خرید و رستوران های استانبول

مرکز خرید جواهیر:
این مرکز خرید دارای شش طبقه می باشد و در مرکز شهر واقع شده است. بزرگترین مرکز خرید اروپا و ششمین مرکز خرید دنیاست.

استانبول مال
از بزرگ‌ترین مراکز خرید ترکیه می‌توانیم به استانبول مال اشاره کنیم که تقریبا 156 هزار متر مربع و دارای 350 مغازه با ویترین‌های بسیار زیبا و طراحی بی‌نظیر و مدرن است. در این بازار انواع برندهای مطرح جهان وجود دارد.

رستوران نصرت
یکی از بهترین رستوران‌های معروف شهر استانبول، نصرت است که در آنجا بیشتر فوتبالیست‌ها و هنرمندان و خوانندگان و رهبران را مشاهده شده‌اند. اگر اینستگرام را دنبال کنید، متوجه معروف بودن این رستوران بی‌نظیر می‌شوید.

رستوران پهلوان
یکی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول، پهلوان است که در اول خیابان استقلال قرار دارد. تنوع غذایی این رستوران به قدری زیاد است که وقتی در مقابل ویترینش قرار بگیرید از انتخاب غذا دچار سردرگم می‌شوید.

 

غذا و نوشیدنی در شهر استانبول :

غذاهای ترکی بسیار متنوع و در جهان مشهور هستند. تا وقتی که در استانبول هستید رستوران های زنجیره ای فست فود را فراموش کنید و غذاهای اصیل ترکی را امتحان نمایید. مزه های ترکی همان پیش غذاهای سرد هستند که بسیار متنوع و لذیذ می باشند. محبوب ترین این مزه ها بادمجان سرخ کرده با سس گوجه فرنگی، سالاد بادمجان کبابی، بادمجان تنوری با ماست، لوبیا چیتی، کنگر فرنگی، پاستا با سس گوجه فرنگی تند و ماست چکیده با نعنا هستند.

اصل غذاهای ترکی از گوشت بره، گوسفند، گوساله و مرغ تهیه می شود، البته در این بین انواع غذاهای دریایی نیز جای دارند. رایج ترین نوع طبخ غذا، سرخ کردن و تنوری کردن است که شامل کباب های معروف ترکی می شود. محبوب ترین این کباب ها دونر کباب است که نیازی به معرفی ندارد.

بهترین کباب نیز اسکندر کباب است که تکه های نازک گوشت کبابی یا همان گوشت دونر بر روی نانی پیتزا مانند با کره و سس گوجه فرنگی سرو می شود.

آدانا، کباب خوشمزه دیگری است که همانند کباب کوبیده می باشد و به همان صورت نیز سرو می شود ولی با وجود ادویه های گوناگون طعمش کمی متفاوت است. پیده که پیتزای ترکی است نیز بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و سطحش را با گوشت چرخ کرده یا ریش ریش شده بره پر می کنند. مانتی غذای دیگری است که به آن راویولی ترکی نیز می گویند. مانتی به صورت گرم با ماست سرد و سیر سرو می شود. کوفته، بورک، دلمه و انواع پیراشکی نیز بسیار لذیذ هستند و به شما پیشنهاد می شود که آنها را امتحان کنید.

از دسرها نیز می توان به باقلوا و کونِفه که یک نوع شیرینی پنیری عربی است، اشاره کرد. معروف ترین نوشیدنی ترکی نیز قهوه ترک است که شهرتی جهانی دارد. دیگر نوشیدنی های رایج ترکی نیز عبارتند از آیران یا دوغ، آب شلغم که اغلب آن را با کباب می نوشند و می توان به دلخواه داغ یا تند میل شود و بُزا که یک نوشیدنی زمستانی است و از ارزن، سِمولینا، آب و شکر تهیه می شود و یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های ترکی به حساب می آید

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

قشم بهترین جاذبه گردشگری ایران در فصل زمستان

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

 


:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

Everything about Istanbul

Everything about Istanbul

Istanbul is the largest city in Turkey and its cultural and economic center. The city is located next to the Bosphorus Strait and the Sea of Marmara. The Bosphorus Strait separates the two continents of Asia and Europe, and Istanbul is the only major city in the world located on two continents. The natural port of Golden Horn or the bay is located in this city. The metropolis has been selected as the European Cultural City for 2010. Every year, many tourists travel to this city by buying a tour of Turkey, or in other words, a tour of Istanbul or buying a plane ticket to Istanbul. In the following, we will provide complete information about the city of Istanbul. Join us.

photo 2021 09 02 10 04 40 2 300x240 - Everything about Istanbul

History of Istanbul

The history of Istanbul has been very complex and difficult, because there have been many incidents and events in this city in the past. Today, Istanbul is known for its historical antiquity in the world, which has been ruled by great empires such as Iran, Rome, the Ottoman Empire and even Greece.

Cyrus conquered the city of Istanbul 500 BC. At that time, this city was considered part of the great Achaemenid Empire and the Persians called it the Roman throne, which until then the Greeks called Bozas.

In 333 BC, when the Romans gained great power, the city was captured by Constantine, the great Roman commander, who changed the name of the city to New Rome. People did not welcome the name much at that time and called Istanbul by the name of Constantinople or the city of Constantinople.

Osman established the Ottoman government in 1300 by establishing peace among the Turks of his region and by creating a powerful army, and made Ankara his capital.

In 1453, Sultan Muhammad the Conqueror won unprecedented honors for the Ottoman Empire and was able to capture the city of Constantinople, also known as the capital of Eastern Rome, and end Roman rule. Sultan Muhammad called the city Istanbul and changed its capital, Ankara, to Istanbul so that it could better support its openings from the West to Europe.

Geography of Istanbul

Istanbul is one of the largest cities in Europe and the fifth largest city in the world with a population of almost 12 million, and because of its better and more prosperous situation, many people from other cities in Turkey migrate to Istanbul every day.

Istanbul, with the world’s narrowest strait called the Bosphorus, is divided into eastern and western parts of Asia and Europe, respectively. The city is connected to the Black Sea from the north and from the southwest to the Mediterranean Sea through the Bosphorus Strait, which connects the eastern and western parts of Istanbul by two bridges.

In this city 65% ​​of people in the European part 35% of them live in the Asian part. The population of Istanbul has increased almost 5 times since a few years ago.

photo 2021 09 02 10 04 39 2 300x242 - Everything about Istanbul

Texture City

The districts of Istanbul consist of 3 main parts:

1- Historic Peninsula: Old Istanbul includes the parts of Amin Ono and Fateh, which are located on the northern shores of the Gulf (Golden Horn). The historic peninsula ends with the walls of Constantinople in the west and is occupied by the Sea of ​​Marmara in the south and the Bosphorus in the east.

2- North of the Golden Horn: These are the same historical areas of Besiktas and Bighloo and are the residence of the last sultan.

3. Oskudar and Kadikoy districts: They are located in the Asian part and are in fact independent cities in which well-developed commercial and residential areas have been established and also have about one third of the population of Istanbul.

Language, religion and currency of Istanbul

The oldest language in the world is Istanbul Turkish, which is the official language of Istanbul and its inhabitants. This language is very sweet and has changed a lot over time.

Turks make up the majority of Istanbul’s population and are predominantly Muslim. In Turkey, 99.8% of the population is Muslim, most of whom are Sunni, and 0.2% are Christian and Jewish. Sunni Muslims are based in central and western Turkey, and Shiites live near the Iranian border.

The first constitution of Turkey in 1924 defined Islam as the official religion of the country.

The lira is the currency of Turkey, which is equivalent to 100 crores. Likewise, if you plan to travel to Istanbul, you must have a lira with you. In previous years, 6 zeros were removed from Turkish coins and banknotes due to high inflation, but the country is still in a better position.

Turkish coins are now 1, 5, 10, 25 and 50 qoroshi and 1 lira, and its banknotes are 5, 10, 20, 50, 100 and 200 lira. The common currency for traveling to Istanbul are the coins and banknotes that you should bring with you when you travel.

photo 2021 09 02 10 04 38 300x248 - Everything about Istanbul

 

ssential Istanbul Information

110: Fire

154: Riding and driving

155: Police

186: Electrical problems

187: Gas problems

112: Ambulance

121: Telephone problems

177: Forest fire

184: Health counseling

118: Telephone guide

119: Postal Code

185: Water bill problems / information

212 and 216: Prefix

Istanbul culture and customs

As you know, Turks are hospitable people and they are very happy to invite guests to their homes and treat them with respect and kindness. It is interesting to know that if a party leaves their house early, it is a kind of disrespect to the landlord and the reason is that the guest is not happy.

Another custom of Istanbul is that during mourning, the neighbors prepare food for up to 3 days and take it to the mourner’s house. He gives the ladle to the next person and the next person starts to define a memory of the deceased while stirring the halva, and the halva is ready when all the people in the place have said a sentence from the deceased.

Another tradition in Turkey is for Muslims to break their fast with Turkish kebabs and tea during Iftar, and for the markets to be open until dawn and for buying and selling.

And one more thing, Turks are very good at financial matters, whether in small purchases or big deals.

 

Visit this site:

In Khabgahyar , you can see the best Khabgah throughout Iran with different environmental and occupational conditions, and have the best choice according to your conditions.

 

life expenses

Rent
Renting a house is the first cost that immigrants face, we can not say a fixed cost for it, but on average, renting a house 70 meters from 900 lira and above, and also the amount depends on you in which neighborhood of Turkey Get home.

food
Another case is the cost of food in this city, which is usually equal to the price in Tehran, but in some cases is more expensive.

Clothing
Another thing you are considering in Istanbul is the cost of clothing.

Do not worry at all about the cost of clothing, because its price in Istanbul is lower than in Iran and it is also of high quality. You have to spend about 133 lira for summer clothes, 196 lira for jeans and 267 lira for a pair of men’s shoes.

Recreation
We can not say a fixed cost for entertainment because it depends on the individual.

Two cinema tickets: 38 lira

Dinner for 2 people with drinks and dessert: 194 lira

Two theater tickets: 137 lira

photo 2021 09 02 10 04 39 300x193 - Everything about Istanbul

 

Istanbul Public Transport

Istanbul is a large city, which fortunately has an efficient and useful transportation system, thus making it easy for anyone to access the far and near parts of the city. When we talk about public transport in Istanbul, it means that you can use various means such as subway, tram, bus, yellow taxis, online taxis and all kinds of boats and ships to move around the city.

Istanbul, like many other major cities, offers e-tickets to citizens and tourists to pay for public transportation, known as the “Istanbul Card”. These cards have significant advantages and are easy to use. In addition, you can easily get Istanbul card from many stores

Of course, buying an Istanbul Card is not the only way to use the city’s public transportation, and you can get one-time tokens or one-time tickets for every ride. But you should know that we recommend preparing these cards.

Metro stations are marked with the letters M and Metro in blue and red. Each service leaves the station in 2 to 10 minutes. The metro is open between 6 am and 12 midnight.

Security in Istanbul

Due to the fact that Turkey is a tourist destination, many travelers travel there every year, which is why the Turkish government attaches great importance to the security of tourist cities such as Istanbul and Antalya.

In fact, tourist countries provide security for their passengers. The city of Istanbul is standard in terms of security and even some of its areas are highly secure. A tourist office has been set up in Istanbul for the convenience of travelers, where police officers who are fluent in several world languages ​​are ready to provide services.

Security in Istanbul is very high, and even in some parts of the city, 24-hour security cameras monitor the city to reduce the risk.

mosques

The city consists of several famous mosques, some of which we will introduce

Hagia Sophia Mosque
In fact, the Hagia Sophia is a symbol of the city of Istanbul and in centuries ago was known as the largest church in the world. It becomes beautiful. Hagia Sophia Mosque has an area of ​​6,000 square meters.

Blue Mosque (Sultan Ahmad)
After Al-Haram Mosque, it is the first mosque that has 6 minarets and has many views due to its location next to the Bosphorus Strait.

Rostam Pasha Mosque
The architecture of this mosque is very beautiful and due to its location in one of the busiest markets in Istanbul, it has a smaller area and due to the use of red color in its construction, it has made it different from other mosques.

Dolmabaghche Mosque
Dolmabahçe Mosque has a beautiful architecture, so that people choose to visit it after Hagia Sophia and Sultan Ahmed Mosque.

photo 2021 09 02 10 04 40 300x208 - Everything about Istanbul

Sights of Istanbul

The city of Istanbul has many places of interest, some examples of which are described below:

1- Hagia Sophia Mosque
Hagia Sophia is at the top of Istanbul’s list of places of interest. The Hagia Sophia Museum is popularly known as the Hagia Sophia Mosque. This place was first a church, then it became a mosque and today it is used as a museum.

2. Topkapi Palace, Istanbul
One of the most popular and biggest sights of Istanbul is Topkapi Palace. If you love history and civilization, be sure to visit this unique place, because visiting this palace will delight you.

Topkapi Palace has many parts, each of which represents a separate history.

3- Large market
The splendid bazaar is another interesting and spectacular place for women.

It is best to prepare a shopping list before going to this place, as this market is so large that you may be confused. Sellers have become accustomed to this as much as you can bargain for goods, and therefore have raised the price of their goods. In some cases, you can lower the price by up to 50%.

Istanbul Shopping Malls and Restaurants

Jewelry Shopping Center:
This shopping center has six floors and is located in the city center. It is the largest shopping mall in Europe and the sixth largest shopping mall in the world.

Istanbul Mall
One of the largest shopping malls in Turkey, we can mention Istanbul Mall, which is approximately 156 thousand square meters and has 350 shops with very beautiful showcases and unique and modern design. In this market, there are all kinds of world famous brands.

Nusrat Restaurant
One of the most famous restaurants in Istanbul is Nusrat, where most of the footballers, artists, singers and leaders are seen. If you follow Instagram, you will notice that this unique restaurant is famous.

Pahlavan Restaurant
One of the most famous restaurants in Istanbul is Pahlavan, which is located at the beginning of Esteghlal Street. The food variety of this restaurant is so great that when you are in front of its window, you will be confused about the choice of food.

 

Food and beverage in Istanbul:

Turkish cuisine is very diverse and world famous. While you are in Istanbul, forget about fast food chain restaurants and try authentic Turkish food. Turkish flavors are the same as cold appetizers that are very diverse and delicious. The most popular of these flavors are fried eggplant with tomato sauce, grilled eggplant salad, grilled eggplant with yogurt, pinto beans, artichokes, pasta with spicy tomato sauce and yogurt extract with mint.

Turkish cuisine is based on lamb, mutton, beef and chicken, but there are also a variety of seafood. The most common types of cooking are frying and grilling, which includes the famous Turkish kebabs. The most popular of these kebabs is Doner Kebab, which does not need to be introduced.

The best kebab is Iskander Kebab, in which thin pieces of grilled meat or doner meat are served on a pizza-like bread with butter and tomato sauce.

Adana is another delicious kebab that is similar to shredded kebab and is served in the same way, but despite the different spices, it tastes a little different. Pide, which is a Turkish pizza, is also very tasty and filling the surface with minced meat or shaved lamb. Manti is another food that is also called Turkish ravioli. Manti is served hot with cold yogurt and garlic. Meatballs, burqas, jams and donuts are also very tasty and you are recommended to try them.

Desserts include baklava and kunefa, a type of Arabic cheesecake. The most famous Turkish drink is Turkish coffee, which is world famous. Other common Turkish drinks include Iran or doogh, turnip juice, which is often drunk with kebabs and can be eaten hot or spicy, and goat, a winter drink made from millet, semolina, water and sugar. And is considered one of the oldest Turkish drinks

 

Rentalcariran

Rental car Iran provides you with the best and highest quality cars. With your conditions, you can go to the rentalcariran site to choose the car you want (with the driver or the driver). So far, you have the switch of the car you want you have.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

Related posts:

LAWS OF KISH – STRANGE LAWS THAT YOU ARE BETTER ACQUAINTED WITH BEFORE TRAVELING TO THE ISLAND

TOUR AND VISIT TOURIST ATTRACTIONS WITH THE CAR YOU LIKE!

10 Unexpected Things You Don’t Know About Dubai!



:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

10 Unexpected Things You Don’t Know About Dubai!

1- You may see only one Emirati while you are in Dubai

The people of Dubai usually do not get much sun in the important tourist places of this city! For this reason, it seems very unlikely that you will be able to talk to them on the beach. Most tourists see only one Emirati during their vacation in this city, and that person is none other than the one who stamped their passport at the airport. Almost everyone who works in border control is Emirati, but this is usually not a good place to talk to them about the local life of the city. If you have questions about Dubai that you would like to ask locals, visit the Sheikh Mohammed Museum, where you can find questions about cooking classes, traditional dinners and heritage tours. There is only one Emirati for every six foreigners in the city, and the majority of Dubai’s population is made up of Indians, Bangladeshis, Pakistanis, East Asians and Westerners.

2- Dubai buildings are not as tall as you think

According to the latest census, Dubai has 1344 completed skyscrapers, which is a very small number compared to Hong Kong with 6606 skyscrapers and New York with 6180 skyscrapers. Of course, this city has Burj Khalifa, the tallest tower in the world, which is 828 meters high. In 2006, a quarter of the world’s cranes were working on buildings in Dubai, but those days are over, and construction has slowed down since the financial crisis of 2008. You may think that the biggest fountain in the world belongs to Dubai, but this is not true. The fountain of King Fahd of Saudi Arabia is higher than that! Dubai does not even have the tallest residential skyscraper in the world, as the 432-meter-high New York skyscraper surpassed the 413-meter-high Dubai Marina Tower in 2014.

3- Police cars are very fast in this city

However, the high-end luxury car on the streets of Dubai shows that the police can not ride in a Ford car like the British police and look for criminals! That’s why they get into Lamborghini, Ferrari and Bentley cars. In December 2013, they added McLaren and in 2014 Bugatti Veyron. The engine of these cars is so powerful that the Lamborghini car can reach its speed from zero to 60 in less than 3 seconds and its maximum speed is 270 miles per hour.

 

photo 2021 08 17 13 11 22 300x252 - 10 Unexpected Things You Don't Know About Dubai!

4- Abu Dhabi has helped Dubai a lot

The Burj Khalifa, the world’s largest skyscraper, is visible from all the rooftops of Dubai, but it would never have been completed without the financial support of Abu Dhabi. Before the tower was inaugurated in 2010, it was renamed the Burj Dubai, but in honor of Caliph Ibn Zayed al-Nahyan, the Emir of Abu Dhabi, it was renamed the Burj Khalifa. Dubai, which was in deep financial crisis at the time, received about ۳ 6.13 billion in funding from Sheikh Khalifa.

5. Dubai should have had the Gerrard Cylinder Tower

Apart from all the towers and constructions that were built for record-breaking in Dubai, there were many plans for construction that were never done, such as: the idea of ​​building an international chess city (32 white and black skyscrapers that In the form of chessboard houses) that were never built, the Gerrard Cylinder Tower suffered a similar fate.

 

 

Visit this site:

In Khabgahyar , you can see the best Khabgah throughout Iran with different environmental and occupational conditions, and have the best choice according to your conditions.

 

 

6. The people of Dubai are rich but forgetful

In 2015, a passenger left 146,000 dirhams at Dubai Airport (which was returned to him), and in the first four months of 2006, there was a large figure of 42,171 dirhams among the airport’s lost assets. According to the police, two diamond rings worth 150,000 dirhams were handed over to the airport officials, and in October 2016, the taxi driver handed over the golden sun that was left in his taxi to them. This sun was 3.5 million dirhams. It was valuable and was later returned to its owner.

photo 2021 08 17 13 11 23 300x169 - 10 Unexpected Things You Don't Know About Dubai!

7- In Dubai, the number of men is far more than women

Dubai has a population of 2.5 million, of whom 1.7 million (70%) are men, and according to the official census, women make up only 30% of the city’s population. The reason for the higher proportion of men is that most of the foreign immigrants who came to Dubai are men who came to this city alone and without their families. 58% of the city’s population is 25 to 44 years old and the majority of people are 30 to 34 years old, only 15% of the population is over 45 years old.

8. The Crown Prince of Dubai is very active

The son of the King of Dubai, Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, is the handsome and media-loving son of the royal family. He is highly respected by immigrants and the people of Dubai, and his favorite hobbies are falconry, diving, and fishing. He also writes fourteenth-century poems, loves helicopter riding, and loves playing tennis.

9. Dubai was built with pearl diving

Given that Dubai’s tourism industry was active, the city’s expenses were covered by its oil. But what before oil? Fishing, farming and diving were among the main activities of the people of this city. In the early twentieth century, there were 300 pearl diving boats in the Dubai Creek with more than 7,000 sailors working on them. Men searched for pearls for 14 hours every day from mid-May to early September, during which time women cared for children at home. A weight was attached to the divers’ waists to go about 10 meters underwater and reach the bottom of the sea, and they repeated this about 50 times a day.

photo 2021 08 17 13 11 23 2 300x199 - 10 Unexpected Things You Don't Know About Dubai!

10. You can buy a lot of things from the vending machine

There is even a computer inside the vending machine that keeps prices parallel to market fluctuations every 10 minutes. If you visit Sharaf DJ Store, you can even buy a laptop, tablet, camera or mobile phone from your ATM.

 

Rentalcariran

Rental car Iran provides you with the best and highest quality cars. With your conditions, you can go to the rentalcariran site to choose the car you want (with the driver or the driver). So far, you have the switch of the car you want you have.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

Related posts:

LAWS OF KISH – STRANGE LAWS THAT YOU ARE BETTER ACQUAINTED WITH BEFORE TRAVELING TO THE ISLAND

TOUR AND VISIT TOURIST ATTRACTIONS WITH THE CAR YOU LIKE!



:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۱- ممکن است در مدتی که در دبی هستید فقط یک اماراتی ببینید

مردم دبی معمولا زیاد در مکان های مهم گردشگری این شهر آفتابی نمی شوند! به همین دلیل خیلی بعید به نظر می رسد که در ساحل بتوانید با آن ها صحبت کنید. بیشتر گردشگران در طول تعطیلات خود در این شهر فقط یک اماراتی می بینند و آن یک نفر کسی نیست جز کسی که در فرودگاه بر روی پاسپورت آن ها مهر می زند. تقریبا همه کسانی که در کارهای کنترل مرزی کار می کنند اماراتی هستند اما معمولا در اینجا مکان مناسبی برای این نیست که با آن ها درباره زندگی محلی این شهر حرف بزنید. اگرسوالاتی درباره دبی دارید که می خواهید از افراد محلی بپرسید به موزه شیخ محمد بروید، در آنجا می توانید سوالاتی درباره کلاس های آشپزی، شام های سنتی و تورهای میراثی داشته باشید. در این شهر در برابر هر ۶ خارجی فقط یک اماراتی وجود دارد و اکثریت جمعیت دبی را هندی ها، بنگلادشی ها، پاکستانی ها، آسیایی های شرقی و غربی ها تشکیل می دهند

۲- ساختمان های دبی به آن بلندی ای که شما فکرمی کنید نیستند

در آخرین شمارشی که انجام شده دبی ۱۳۴۴ آسمان خراش تکمیل شده دارد که در مقایسه با هنگ کنگ با ۶۶۰۶ آسمان خراش و نیویورک با ۶۱۸۰ آسمان خراش تعداد بسیار کمی است. البته این شهر برج خلیفه، بلند ترین برج دنیا را دارد که ارتفاع آن ۸۲۸ متر است. در سال ۲۰۰۶ یک چهارم جرثقیل های دنیا بر روی ساختمان های دبی کار می کردند اما آن روزها دیگر تمام شده و بعد از بحران مالی ای که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد سرعت ساخت و ساز در این شهر کم شده است. ممکن است فکر کنید بزرگ ترین فواره دنیا متعلق به دبی است اما این واقعیت ندارد فواره پادشاه فهدعربستان از آن بلندتر است! دبی حتی بلندترین آسمان خراش مسکونی دنیا را هم ندارد چون آسمان خراش نیویورک با ارتفاع ۴۳۲ متر در سال ۲۰۱۴ از ساختمان برج پرنسس مارینای دبی با ارتفاع ۴۱۳ متر پیشی گرفت.

۳- ماشین های پلیس در این شهر سرعت بسیار زیادی دارند

با این همه ماشین مدل بالا و لوکسی که در خیابان ها دبی وجود دارد معلوم است که پلیس ها نمی توانند مانند پلیس های انگلیس سوار ماشین فورد شوند و دنبال افراد مجرم باشند! به همین دلیل است که آن ها سوار ماشین های لامبورگینی، فراری و بنتلی می شوند. در دسامبر ۲۰۱۳ آن ها اتومبیل مک لارن و در ۲۰۱۴ بوگاتی ویرون را هم به خودروهای خود اضافه کردند. موتور این ماشین ها آنقدر قوی است که اتومبیل لامبورگینی می تواند در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ برساند و بالاترین سرعت آن ۲۷۰ مایل در ساعت است.

photo 2021 08 17 13 11 22 300x252 - ۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۴- ابوظبی به دبی کمک های زیادی کرده است

برج خلیفه، بزرگ ترین آسمان خراش دنیا از روی تمام پشت بام های دبی معلوم است اما این برج بدون کمک های مالی ابوظبی هرگز تکمیل نمی شد. قبل از اینکه این برج درسال ۲۰۱۰ افتتاح شود نام آن را برج دبی گذاشته بودند اما به احترام خلیفه ابن زاید النهیان، امیر ابوظبی نام آن به برج خلیفه تغییر پیدا کرد. دبی که در آن زمان به شدت درگیر بحران مالی بود حدود ۶.۱۳ میلیارد پوند از شیخ خلیفه کمک مالی دریافت کرد.

۵- دبی باید برج استوان جرارد را هم می داشت

به غیر از این همه برج ها و ساخت و سازهایی که برای رکورردزنی در دبی ساخته شد طرح هایی بسیار زیادی هم برای ساخت وجود داشت که هیچ وقت انجام نشدند طرح هایی مثل : ایده ساخت شهر بین المللی شطرنج (۳۲ آسمان خراش سفید و سیاه که به صورت خانه های صفحه شطرنج باشند) که هیچ وقت ساخته نشد، برج استوان جرارد هم سرنوشت مشابهی پیدا کرد.

 

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

۶- مردم دبی ثروتمند اما فراموش کار هستند

در سال ۲۰۱۵ مسافری ۱۴۶ هزار درهم را در فرودگاه دبی جا گذاشت (که به او برگردانده شد) و در ۴ ماهه اول سال ۲۰۰۶ رقم بزرگی معادل۴۲,۱۷۱ درهم در میان دارایی های گمشده فرودگاه وجود داشت. بر طبق گفته های پلیس دو انگشتر الماس به ارزش ۱۵۰ هزار درهم به مسئولان فرودگاه تحویل داده شده بود و در اکتبر ۲۰۱۶ هم راننده تاکسی ای شمس طلایی را که در تاکسی او جا مانده بود به آن ها تحویل داد این شمس ۳.۵ میلیون درهم ارزش داشت و بعدها به صاحبش برگردانده شد.

photo 2021 08 17 13 11 23 300x169 - ۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۷- در دبی تعداد مردان به مراتب بیش از زنان است

دبی ۲.۵ میلیون جمعیت دارد که از بین آن ها ۱.۷ میلیون (۷۰ درصد) مرد هستند و طبق سرشماری رسمی ای که انجام شد زنان فقط ۳۰ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. دلیل نسبت بیشتر مردان این است که بیشتر مهاجران خارجی که به دبی آمده اند مردانی هستند که تنها و بدون خانواده خود به این شهر آمده اند. ۵۸ درصد جمعیت این شهر سن ۲۵ تا ۴۴ سال و اکثریت مردم سن ۳۰ تا ۳۴ سال دارند، فقط ۱۵ درصد جمعیت آن بالای ۴۵ سال هستند.

۸- ولیعهد دبی بسیار فعال است

پسر پادشاه دبی، حمدان بن محمد آل مکتوم، پسر خوش تیپ و رسانه پسند خانواده سلطنتی است. او به شدت مورد احترام مهاجران و مردم خود دبی است و سرگرمی های مورد علاقه او شکار شاهین، غواصی و ماهی گیری می باشد، او همچنین شعرهایی به سبک قرن چهاردهم می سراید، هلیکوپترسواری را دوست دارد و عاشق بازی تنیس است.

۹- شهر دبی با غواصی مروارید ساخته شد

قیل از اینکه صنعت گردشگری دبی فعال شود هزینه های این شهر با نفت آن تامین می شد. اما قبل از نفت چه؟ ماهی گیری، مزرعه داری وغواصی مروازید از کارهای اصلی مردم این شهر بود. در اوایل قرن بیستم، ۳۰۰ قایق مخصوص برای غواصی مروارید در خور دبی وجود داشت که بیش از ۷ هزار ملوان بر روی آن ها کار می کردند. مردان از اواسط می تا اوایل سپتامبر هر روز ۱۴ ساعت به دنبال مروارید می گشتند و در این مدت زنان در خانه از کودکان مراقبت می کردند. به کمر غواصان وزنه ای بسته می شد تا حدود ۱۰ متر به زیر آب بروند و به کف دریا برسند و هر روز حدود ۵۰ بار این کار را تکرار می کردند.

photo 2021 08 17 13 11 23 2 300x199 - ۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۱۰- از دستگاه فروش خودکار می توانید چیزهای زیادی بخرید

حتی یک کامپیوتر درون ماشین فروش خودکار وجود دارد که هر ۱۰ دقیقه قیمت ها را موازی با نوسانات بازار می کند. اگر سری به فروشگاه شرف دی جی بزنید حتی می توانید لپ تاپ، تبلت، دوربین یا موبایل را هم از دستگاه فروش خود پرداز خرید کنید.

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

قشم بهترین جاذبه گردشگری ایران در فصل زمستان

 


:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

استفاده از گیت فروشگاهی در فروشگاه های مواد غذایی

دزدگیر فروشگاهی RF در فروشگاه هایی مانند فروشگاه مواد غذایی , بازده کمتری نسبت به گیت فروشگاهی AM دارد . اما در این مورد نکته ی بسیار اهمیتی وجود دارد . این مورد داشتن بازده بالاتر گیت فروشگاهی AM در مقابل هزینه ی سه برابری لیبل تمام می شود . این مورد سبب می گردد که اندازه ی هزینه ها به مراتب بالاتر برود .

به عنوان مثال : اگر مدیریت فروشگاهی گیت RF را انتخاب کند . میزان سرقت از فروشگاه مذکور به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت . با این حال این افزایش در مقابل افزایشی که هزینه ی ناشی انتخاب تکنولوژی AM دارد .

استفاده از گیت فروشگاهی در فروشگاه های مواد غذایی

سیستم های امنیتی دزدگیر فروشگاهی با هدف جلوگیری از سرقت در فروشگاه هاست . برای این منظور به صورت عمده سه تکنولوژی EM,AM,RF مورد استفاده قرار می گیرد . هرکدام از این سه تکنولوژی در جای خاص خود کاربردهای مخصوصی دارند . داشتن معایب و مزایای هر یک از این سه تکنولوژی کاربرد و یا نداشتن کاربرد آنها را موجه می سازد .

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

تکنولوژی EM دو مزیت فوق العاده دارد که یکی از این مزیت ها قابلیت فعال و غیر فعال شدن لیبل های ضد سرقت بوده و دومین مزیت این تکنولوژی قابلیت جواب دهی مناسب تر بر روی فلزات می باشد . با این حال این تکنولوژی نقطه ضعفی هم دارد نقاط ضعیف این تکنولوژی عدد ۲ را نشان می دهد که اولین نقطه ضعف این تکنولوژی مربوط به کارکرد بسیار ضعیف آن و دومین نقطه ضعف این تکنولوژی قیمت بسیار بالای آن می باشد . به همین علت فقط در کتابخانه هایی که کتاب را به امانت می دهند و همچنین آن دسته از فروشگاه هایی که از اجناس فلزی گران قیمت در فروشگاه نگهداری می کنند , از این تکنولوژی استفاده می کنند .

استفاده از گیت فروشگاهی در فروشگاه های مواد غذایی

جواب دهی تکنولوژی AM بسیار مناسب تر از تگ سخت و یا لیبل می باشد . ولی با داشتن قیمت بسیار بالا این سیستم و لیبل و ضعیف بودن چسبندگی و ضخامت بالای آن , همگی باعث شده است که در نامناسب بودن این تکنولوژی در کتاب فروشی ها و پلاسکوها این علت ها بیان کنیم . از این تکنولوژی در فروشگاه های لباس و عطر و آرایش بهداشتی و غیره استفاده می کنند و نصب آن در این فروشگاه ها جای توجیه دارد .

اما تکنولوژی RF نقاط قوت بسیار خوبی دارد که این موارد از کیفیت و چسبندگی خوب برچسب ها گرفته تا داشتن قیمت مناسب و به صرفه و کارکرد بسیار مناسب گیت فروشگاهی با تگ و برچسب را شامل می شود . به این دلیل است که تنها سیستم مناسب در فروشگاه های کتاب و پلاسکوها , و رقیب دزدگیر فروشگاهی AM در لباس فروشی ها می باشد . در نتیجه این تفاسیر , ضروری می باشد که در فروشگاه های بزرگ و عظیمی همانند هایپر مارکت ها دو تکنولوژی AM,RF مورد ارزیابی قرار بگیرند تا به نتیجه ای خوب برای رفع نیاز های متناسب مشتری پیدا گردد .

تفاوت و مزایای گیت فروشگاهی AM در عملکرد

گیت فروشگاهی و دزدگیرفروشگاهی

شرکت گیت فروشگاهی BNB  وارد کننده و تولید کننده انواع گیت فروشگاهی و یا دزدگیر فروشگاهی می باشد.

با مشاورین با تجربه و با کادری مجرب در خدمت شما دوستان گرامی جهت مشاوره رایگان

 


:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،دزدگیر_عینک ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : bnbgate

واکسیناسیون دانشجویان بر اساس گروه سنی نیست

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واکسیناسیون دانشجویان علیه کرونا مانند سایر مردم تابع سیاست‌های کلان وزارت بهداشت هستند و تنها تفاوت، در نوبت‌دهی واکسن است که بر اساس گروه‌های سنی دانشجویان نیست.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در هر استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بر اساس امکانات و تسهیلات موجود در استان، تعداد اعضای هیأت علمی، امکانات دسترسی و غیره برای واکسیناسیون برنامه ریزی و اقدام می کنند، گفت: به طور منطقی اگر یک عضو هیأت علمی نتوانسته باشد، به دلیل موجه در مرحله قبلی واکسینه شود، با هماهنگی دانشگاه امکان دریافت واکسن دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم با اعلام این نکته که ستاد وزارت علوم در جزییات اجرای واکسن دانشگاه ها ورود نکرده است، اظهار داشت: دانشگاه ها در چنین مواردی به صورت مستقل برنامه ریزی می کنند.

این مسوول وزارت علوم در این باره که چه تعداد از اعضای هیأت علمی واکسن دریافت کرده اند، گفت: در این زمینه اطلاعات دقیقی در اختیار وزارت علوم قرار ندارد؛ چرا که مرجع پاسخگویی، وزارت بهداشت است؛ البته وزارت علوم در این باره مکاتبه ای انجام داد که هنوز پاسخی دریافت نکردیم و منتظر پاسخ وزارتخانه هستیم.

 

وزارت علوم مرجع تأمین واکسن دانشجویان نیست

خاکی صدیق در پاسخ به سوالی مبنی براینکه قرار بود واکسیناسیون دانشجویان از اول شهریورماه انجام شود، تاکید کرد: وزارت بهداشت در این زمینه روز خاصی را برای شروع اعلام نکرد، اما متعهد شد واکسیناسیون دانشجویان شهریور ماه انجام شود. سند ملی واکسیناسیون که در عالی ترین سطوح ملی تهیه شده است، انجام واکسیناسیون را به منوط به تأمین به موقع آن کرد. در خصوص واکسیناسیون دانشجویان نیز وزارت علوم مرجع تأمین واکسن نیست.

وی با بیان اینکه دانشجویان مانند سایر مردم تابع سیاست های کلان وزارت بهداشت هستند، خاطرنشان کرد: تنها تفاوت، در نوبت واکسن است که بر اساس گروه های سنی دانشجویان تعیین نشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه درباره بازگشایی دانشگاه ها از اول مهرماه، اظهار داشت: درصد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه ها غیربومی هستند و نیاز به استفاده از خوابگاه و سلف سرویس دارند. در نتیجه با توجه به بازه زمانی تشکیل کلاس ها، برنامه هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است و دانشگاه ها برای برنامه ریزی داخلی، آزادی عمل دارند.

خاکی صدیق گفت: به صورت کلی بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، دانشجویانی که واکسینه می شوند امکان حضور در کلاس را دارند و نحوه استعلام دانشجویان واکسینه شده، بر عهده دانشگاه ها است.

وی تاکید کرد: اصل بازگشایی دانشگاه ها و حضور دانشجویان در محیط کلاس، بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اولویت بندی حضور دانشجویان در کلاس ها همچنان پابرجا است. دانشگاه هایی که دانشجویان بومی بیشتری دارند، در رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر عمل می کنند؛ البته این امر با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود.

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه تعداد دانشجویانی که تا پایان شهریورماه واکسینه می شوند در شهرهای کشور، متفاوت است، افزود: اکنون در مورد تعداد دانشجویانی که از اول مهر به کلاس درس می روند، امکان پاسخگویی نیست؛ چرا که به تعداد دانشجویان واکسینه شده بستگی دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حدود دو تا سه دانشگاه واکسیناسیون دانشجویان را آغاز کرده اند؛ این دانشگاه ها با دانشگاه های علوم پزشکی ارتباط داشتند و این کار را انجام دادند؛ البته به دانشگاه های یاد شده اعلام شد که واکسیناسیون دانشجویان به جای محیط دانشگاه در مراکز بهداشتی صورت گیرد.

 

اولویت واکسیناسیون دانشجویان

وزارت علوم پیش از این اولویت های واکسیناسیون دانشجویان را به این شرح اعلام کرده بود.

 

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز یک - شهریورماه ۱۴۰۰

 

دانشجویان دکترای تخصصی ورودی ۹۷ و پیش از آن با تعداد ۷۴ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ارشد ۹۹ و پیش از آن با تعداد ۳۹۶ هزار نفر

دانشجویان دکتری تخصصی عمومی ورودی ۹۵ و پیش از آن با تعداد ۳۲ هزار نفر

جمع این تعداد ۵۰۲ هزار نفر می شود که در شهریورماه واکسن دریافت می کنند.

 

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز ۲ - مهرماه ۱۴۰۰

 

در این لیست ۹۳۸ هزار نفر از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی قرار دارند.

دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۹۸ با تعداد ۲۵ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ با تعداد ۱۶۰ هزار نفر

دانشجویان دکتری عمومی ورودی ۹۶ و ۹۷ با تعداد ۲۷ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی پیوسته ۹۷ و پیش از آن با تعداد ۶۹۲ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته ۹۹ و پیش از آن با تعداد ۱۶۸ هزار نفر

 

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز سه - آبان ماه ۱۴۰۰

 

دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۹۹ با تعداد ۲۸ هزار نفر

دانشجویان دکتری عمومی ورودی ۹۸ و ۹۹ با تعداد ۲۷ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی پیوسته ۹۸ و ۹۹ با تعداد ۹۳۰ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۰ با تعداد ۹۰ هزار نفر

به طور کلی در آبان ماه، یک میلیون و ۷۵ هزار دانشجو تحت واکسیناسیون قرار می گیرند.

 

اولویت واکسیناسیون دانشجویان در فاز چهار - آذرماه ۱۴۰۰

 

در پایان نیز گروه دیگری از دانشجویان برای واکسیناسیون  قرار دارند:

دانشجویان دکتری تخصصی ورودی ۱۴۰۰ با تعداد ۲۸ هزار نفر

دانشجویان دکتری عمومی ورودی ۱۴۰۰ با تعداد ۱۴ هزار نفر

دانشجویان کارشناسی پیوسته ۱۴۰۰ با تعداد ۴۵۰ هزار نفر

دانشجویان کاردانی ۴۷۵ نفر

جمع این دانشجویان ۹۶۷ هزار نفر است که آذرماه واکسینه می شوند.

 

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی به‌زودی انجام می‌شود

دانشگاه پشت پرده کرونا

ثبت شکایت دانشجویان در انگلیس بر اثر شیوع کرونا

 


:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()