زندگی امروز وحس امنیت
نوشته شده توسط : bnbgate

نیاز به امنیت، همواره از بنیادی ترين نیازهای انسان در جامعه بشری به شمار میرود. مبحث امنیت از نظر روانشناسی به خصوص در بهداشت روانی و در آسیب شناسی روانی اهمیت بسیار دارد. آرامش، رشد، شكوفایی انسان، به روز همه استعدادها و خالقیتها و نیل به همه كماالت انسانی در سایه امنیت به دست مي آید. امروزه امنیت از شاخصه های کیفی زندگی در شهرها است. آسیبهای اجتماعی از مهمترين پیامدهای مختلف امنیت به شمار ميروند. از آنجا كه فضاهای شهری امروزی، مولفه هاي برای وقوع نابهنجاریهای شهری و در نتیجه عدم وقوع امنیت در شهر ميباشد، بررسی جنبه های كیفی و كمی امنیت، چه از لحاظ كالبدی و چه از لحاظ اجتماعی در داخل هر یك از فضاهای شهری امری ضروری است. اهمیت محوری امنیت و ایمنی در هر یك از فضاها و عناصر كالبدی شهری، بخصوص در فضاهایی با طراحی و كاربرد نامناسب، بایستی بررسی شود. این موضوع در فرهنگ بومی و قومی هر منطقه و محل ریشهیابی شده و راهكارهای مناسب ارائه گردد. همچنین بررسی شرایط امنیت زنان و دختران در فضاهای شهری بخصوص در هنگام شب دارای اهمیت است.

 

در زمینه امنیت ، سوالات مختلفی در رابطه با خصوصیات محیطی مطرح می شود که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود .

آیا حس امنیت در شرایط اجتماعی مختلف و محیط ها تغییر می کنند ؟

چه شرایط محیطی بر حس امنیت تاثیر گذار است ؟

آیا حس امنیت محیطی بر اساس جنسیت افراد تغییر میکند؟

امنیت و حس امنیت آن چنان در دنیایی امروزی مهم و ضروری  است که جز شاخص های توسعه یافتگی و رضایت از زندگی قرار می گیرد و ان طور که می دانید در کشورهای که بالاترین مردم آنها بالاترین آمار رضایت زندگی را دارد امنیت وحس امنیت در آنها جز بالاترین سطح ها می باشد .

مهمترین بخش برای ایجاد امنیت و کاهش جرائم فرهنگ سازی و پرورش نسلی که قانون و رعایت قانون برای آنها بسیار مهم باشد و قانع به حق و حقوق خود باشند ولی قبل از رسیدن به آن مدینه فاضله باید قوانین و ابزار های برای جلوگیری از جرائم وجود داشته باشد که بعضی ها برای ترس از آنها و مشخص شدن جرم از انجام این کارها جلوگیری کنند .

یکی جاهای که امنیت و حس امنیت در آن بسیار مهم است خوابگاه ها  دانشجویان و یا خوابگاه های خود گردان است آنها های که در انها ساکن هستند آنجا را  مانند خانه خود می دانند و خانه ای که امنیت و حس امنیت در آن وجود نداشته باشد باعث آسیب های بسیاری برای آنها می شود پانسیون یا خوابگاهی در آن امینت نباشد باعث می شود که فرد چه هنگامی که در آن است و در حال استراحت است حس امنیت نداشته باشد و چه هنگامی که در محل دانشگاه و یا محل کار است به فکر وسایل خوددر خوابگاه هست و باعث استرس همیشگی برای فرد می شود .

برای حل این معضل مدیران و متولیان این بخش  باید توجه و اهتمام خاصی به این موضوع بدهند کمد های محکم با قفل های که کلید آنها فقط برای افراد است نصب دوربین های مدار بسته برای کنترل پرسنل و کسانی که در خوابگاه هستند و تازگیها نصب گیت ضد سرقت برا ی جلوگیری از سرقت اموال عمومی خوابگاه استفاده می شود که همه آنها برای امنیت بیشتر خوابگاه می باشد  تا آنجا که می دانید گیت فروشگاهی به همه اجناس که به آنها لیبل وتگ ضد سرقت نصب شده است حساس است و مانع سرقت آنها می شود با آلارمی که در دقیقا هنگام خروج می زند

دزد گیر لباس هم مانع سرقت حوله ها و یا دمپایی های عمومی خوابگاه یا پانسیون می شود وهمه این ابزار ها فقط فقط برای ایجاد حس امنیت بیشتر برای خوابگاه می باشد که آن حس باعث جذب بیشتر دانشجویان به آن محل می شود و داشتن حس امنیت در خوابگاه باعث روانی آرام می شود که لازمه برای رشد وتعالی می باشد و  حال امکان سرقت از آنجا به حداقل رسیده است با کمک سیستم های امنیتی .





:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: