ایران مال در میان بهترین ها
نوشته شده توسط : bnbgate

بازار بزرگ ایران موسوم به (ایران مال) به عنوان یکی از پنچ مال برتر جهان جز عظیم ترین پروژه های تجاری ،فرهنگی و اجتماعی است که بین دو کلان شهر تهران و کرج واقع شده است . این مجموعه احاطه شده در میان 3 فرودگاه مهرآباد ، پیام و امام خمینی  در شمال غربی تهران بزرگراه حاشیه پارک چیتگر همجوار دامنه های جنوبی رشته کوه های جنوبی رشته کوه های البرز و نزدیکی دریاچه خلیج فارس ، در منطقه 22 و انتهای اتوبان شهید همت و شهید خرازی در زمینی به مساحت 317 هزار مربع احداث شده است .

این سازه شکوهمند را می توان نتیجه ایده و انگیزه ایرانی ، توان فنی –مهندسی ایرانی ، تلاش متخصصان و کارگران ایرانی ، در دوران اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران ، با استفاده از بهترین مصالح و مواد اولیه  و سازه ای برای تمام ایرانیان این نسل و نسل های آینده قلمدادنمود که آیین رونمایی از آن در روز جهانی کارگر (11/2/97)که مصادف با میلاد حضرت ولی عصر (عج) بود با شکوه تمام و با حضور بزرگان عرصه اقتصاد ، فرهنگ ، تجارت و رسانه برگزار شد .

ایده اولیه احداث این سازه از معمار اقتصادی ، فعال تجاری و کار افرین نام آشنایی ایران ، مهندس علی انصاری است که در سکوت خبری و رسانه ای  ، این کار سترگ را با تمامی دشواری ها و تنگنا ها در دوران تحریم به فرجامی نیک رسانید و همچنان اشتیاقی برای مطرح شدن و گفتگو با رسانه ها ندارد ومعتقد است مهم انجام کار است ن توصیف آن .

ایران مال یک شرکت سهامی عام است و متعلق به بانک آینده است . این شرکت با مجوزبانک مرکزی و شورای پول و اعتبار  تاسیس شده است .بخش از سهام ، واگذار شده و بعد از بهره برداری از پروژه ،سهام در بورس عرضه می شود و بانک آینده در نهایت از مالکیت پروژه خارج خواهد شد .

بانک آینده از ادغام بانک تات ، موسسه اعتباری صالحین و موسسه اعتباری آتی ، در تیرماه سال 1391ایجاد شد بانک آینده از مجموعه بیش از 17هزار سهام دار ، با سرمایه انسانی توانا (حدود 3900)و حدود 3.5 میلیون مشتری در قالب یکی از بزرگترین و موفق ترین بانک های تجاری خصوصی و با راهبرد حضور موثر و کار آمد در حوزه های خدمات بانکداری : خرد ، تجاری ، موسسه ای و خدمات بانکداری اختصاصی در بستر اخرین دستاورد های فناوری اطلاعات و ارتباطات ، با 200 شعبه در سراسر کشور ، مشغول فعالیت هستند.

توسعه اقتصادی و اشتغال

در دنیای امروز در زمان رکود ، بانک ها به طور مستقیم وارد صحنه های اقتصادی می شوند تا ریسک سرمایه گذاری کاهش یابد . از طرفی کار افرینان و صاحبان ایده ای در کشورهای مختلف وجود دارند که دانش انجام یک فعالیت یا ایده نو را دارند که به دلایل فقدان  منابع مالی یا مشکلات وثیقه ای نمی توانند آن را اجرا کنند . در این شرایط بانک ها به کمک آنها می آیند  و کار را تا زمان بهره برداری پیش میبرند .از طرفی بانک آینده از ادغام چند موسسه ، تعاونی و بانک که هر یک از این نهادهای مالی دارای پروژههایی بودند که یکی از آنها بازار بزرگ ایران است. بنابراین این بانک در پروژه به عنوان سرمایه گذاری اصلی وارد شد بانک آینده توانسته یک ایده بزرگ را را به عرصه ظهور برساند . ایده ای فراتر از یک پروژه ساختمانی . ایده ای چند وجهی که در نوع خود کمتر در دنیا دیده می شود . معمولا در مجتمع های تجاری دیگر یا امکانات رفاهی غالب است یا در بخش تجاری ، اما این پروژه با تمام وجوه توجه ویژه دارد .

روش مالکیت بازار بزرگ ایران مطابق با روش های مرسوم در دنیاست و براساس روش های مرسوم در مجتمع های مشابه در دنیا ، یک شرکت ، مالک است و واحد ها به هیچ عنوان واگذار نمی شوند . بلکه اجاره داده می شود و یا سهم فروش از آنها گرفته می شود . شرکت مالک نیز سهامی عام است و یک شرکت بهره بردار هم در  کنار آن فعال است . ایران مال ، یک شرکت سهامی عام است و متعلق به تمامی مردمان ایران و به ویژه طبقات متوسط و ضعیف است.این مجموعه در زمان ساخت روزانه برای حدود 20000نفر به طور مستقیم به عبارتی طی 6 سال به عبارتی اشتغال پایدار به میزان 43.000.000نفر در روز ایجاد نموده است پس از بهره برداری ، اشتغال مستقیم بیش از 18000 نفر به طور مستقیم و حدود 100.000 نفر غیر مستقیم در این بازار بزرگ ، تاثیر ویژه ای در رفع معضل  بیکاری خواهد داشت و با کمک در ایجاد زیر ساخت مناسب برای ورود سرمایه های بیشتر ، سر آغازی بر حرکت یک اقتصاد مستحکم و پویا خواهد بود و با جلو گیری از خروج ارز بازاری رو به رشد ، همراه با جذب گردشگران از سراسر جهان ،نوید بخش آینده ای درخشان برای ایران اسلامی خواهد بود .

بازار بزرگ ایران علاوه بر شرکت در معتبرترین نمایشگاه شاپینگ مال های جهان در شهر کن فرانسه طی 3 سال متوالی به عنوان شاخص ترین مجتمع چند منظوره منطقه خاور میانه ، از سوی موسسه ارزیابی کننده مجموعه تجاری جهانی ثبت شد .

تمایز ایران مال نسبت به سایر مجتمع های مشابه جهان با توجه به مساحت و کارکرد ، اصطلاحا مال نامیده می شوند  ،این است که 70 درصد فضای آن کاربردی مشاعات ، تفریحی ، فرهنگی ، گردشگری ، دینی ، ورزشی ، خدماتی ، رفاهی و پارکینگ دارد .

توسعه گردشگری

پس از انجام مطالعات و امکان سنجی لازم ، با توجه به وجود دو کلان شهر تهران و کرج در نزدیکی یکدیگر ، مناسب ترین مکان برای احداث این مال ، در نقطه ای مرکزی بین این دو شهر و در منطقه 22 تهران جانمایی شد .این موضوع بدین معناست که اگر دایره ای به مرکزیت ایران مال و شعاع حدود 25کیلومتر رسم نماییم ، ان دایره از مراکز شهرهای تهران و کرج عبور خواهد کرد .

منطقه 22 در سطح تهران و فرا شهری قابلیت دسترسی بی نظیری دارد . دسترسی های مهم منطقه آزاد راه تهران – کرج و بزرگراه تهران –شمال است که بزرگراه در حال احداث تهران – شمال به عنوان شریان اصلی شمال به جنوب کشور ، مسیر اصلی رفت و آمد است .جمعیت این منطقه در سال 1395 حدود 150 هزار نفر بوده است و پیش بینی می شود جمعیت آن تا سال 1404 به 450 هزار نفر برسد .

منطقه 22 مراکز علمی و پژوهشی معتدد دارد و به عنوان قطب علمی –تحقیقاتی غرب تهران مطرح است دانشگاه های علامه طباطبایی  ، پیام نور و علوم انتظامی ، پژوهشگاه فنی مهندسی زیست فناوری ، پژوهشگاه پلیمر و ……

این منطقه در سال های اخیر به محلی برای اجرای طرح های گردشگری به خصوص گردشگری شهری تبدیل شده و توجه مدیران و مسئولان را در سطح منطقه ای و  فرا منطقه ای به خود جذب نموده است . از این منطقه با عنوان عرصه فراغتی آینده تهران تعبیر شده است . در واقع توسعه پایدار ، گردشگری شهری و مدیریت شهری سه ضلع مثلت اند که در صورت ارتباط موثر با یکدیگر به نتایج مثبتی منجر خواهد شد .

اهداف ایران‌مال

تفکر و اندیشه‌ای که منجر به ساخت «ایران‌مال» شده است، تمامی باورهای دینی و ملی و داشته‌های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و تمدنی را ترکیب نموده است، تا جهانیان اراده و عزم متخصصان ایرانی را با حیرت وشگفتی به تماشا بنشینند.

این بازار بی‌نظیر با ارائه بهترین محصولات موسسات معتبر بین المللی و بهترین کالاهای داخلی، نماد یک اقدام زیر بنایی در تحقق توسعه پایدار اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی است. اهداف اصلی این پروژه شامل موارد زیراست.

کمک به رشد و توسعه پایدار

1-جذب گردشگر داخلی وخارجی وسرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال پایدار

2-ارائه محیطی سالم برای تفریح ، اوقات فراغت و خرید تمامی افراد جامعه خصوصا جوانان کشور و کشور های همسایه

3-آشنایی هر چه بیشترمردم با تاریخچه و هویت فرهنگ ایرانی – اسلامی

4-کمک به تسریع روند و توسعه اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی

5-کمک به اقتصاد ملی از طریق افزایش تبادلات تجاری ، مثبت نمودن تراز تجاری و رهایی از اتکایی اقتصاد ملی به نفت

6-معکوس نمودن روند خروج ارز از کشور و مثبت نمودن تراز تجاری در حوزه تجارت داخلی و تجارت بین الملل

7-کمک به ارتقای شرکت های و کمپانی ایرانی در ارائه محصول و افزایش کیفت و رضایتمندی مشتریان با واقع شدن و همجواری با شرکت های قدرتمند خارجی

توسعه

مرکز مالی بین‌المللی ایران (IIFC (Iran International Financial Center

شکل‌گیری و ایجاد مراکز مالی بین‌المللی در کشورهای توسعه‌یافته از سال ۱۹۸۰ میلادی به بعد، با هدف تجمیع ستادها و دفاتر اقتصادی، پولی و مالی در یک مکان و نیز فراهم نمودن زمینه اقامت و رفاه فعالان اقتصادی و فعالیت‌های شرکت‌ها، بانک‌ها و نهادهای پولی و مالی، صرافی‌ها، هتل‌ها، خدمات مسافرتی، مجتمع‌های تجاری-تفریحی و نیز ایجاد هم‌افزایی در یک مکان مطمئن و مشخص انجام شد. طراحان مرکز مالی بین‌المللی ایران، با مطالعه تطبیقی و تجربیات کشورهای توسعه‌یافته و دارای چنین مراکزی در مجاورت ایران‌مال در طرح توسعه، چنین مرکزی را ایجاد نمودند.

برج مالی در ضلع غربی ایران‌مال در ۴۰ طبقه و ابعاد و ارتفاعی متفاوت حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ متر در حال احداث است. با احداث این برج، ۸ طبقه پارکینگ، ۱۰ طبقه با کاربری‌های تجاری، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی و طبقات مالی بین‌المللی به مجموعه می‌افزاید.

با توجه به توسعه منطقه ۲۲ تهران و رشد پرشتاب پیش‌بینی شده برای بازار تجاری کشور، این برج با فراهم کردن امکانات رفاهی و دسترسی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، قلب تجارت ایران و منطقه خاورمیانه پیش‌بینی می‌شود. طبق مذاکرات انجام شده با مدیران و مسئولان اقتصادی، این برج اداری به عنوان تالار اقتصادی بین‌المللی ایران در نظر گرفته شده است.

 شرکت بی ان بی یکی از جدی ترین گزینه های همکاری با پروژه عظیم ایران مال برای نصب و تجهیز فروشگاه های این مجموعه به گیت ضد سرقت می باشد که جلسه و صحبت های زیادی در مورد آن انجام شده است که امیدوار هستیم که توافقات کافی انجام شود تا بتوانم خدمتی دیگر انجام دهیم برای رشد و آبادی کشور عزیزمان ایران.





:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،سرقت_عینک،جدا_کردن_تگ،اموزش_جدا_کردن_تگ ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: