BMW i8
نوشته شده توسط : bnbgate

BMW i8

در بین خودروهای هیبریدی، بدون شک بی ام و BMW i8 یکی از بحث برانگیزترین و خاص ترین اتومبیل های هیبریدی تولید شده در جهان است که با طراحی چشم نواز و انواع تکنولوژی های روز پس از معرفی رسمی در سال 2013، بالاخره در سال 2015 توانست راهی بازارهای جهانی شده و نظر خیلی ها را به خود جلب کند. این خودرو در مجموع به سه موتور مجهز شده است که اصلی ترین آن یک پیشرانه درون سوز 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژر دوقلو با حداکثر قدرت 231 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتن متری است و در کنار آن دو موتور الکتریکی قرار گرفته که یکی از آنان به صورت مستقل بر روی محور جلو و دیگری در قامت یک ژنراتور یا موتور تقویتی برای پیشرانه درون سوز عمل می کند.

photo 2021 09 28 12 02 40 300x198 - BMW i8

بررسی بی ام و i8

امروزه خودروسازانی مثل مک لارن و پورشه و فراری که کاری جز خلق شتاب و سرعت و هیجان ندارند هم به سراغ فن آوری هیبریدی رفته اند و با همین ترکیب باتری و بنزین، موفق شده اند ترشح آدرنالین را به بالاترین سطح ممکن برسانند! حتی سدان های هیبریدی جدید هم در لذت رانندگی مقابل اتومبیل های هم رده کم نمی آورند، بلکه برعکس گاهی اوقات چیزی بالاتر از آن را به راننده هدیه می دهند. در واقع پیشرانه های برقی که زمانی ماشین بازها از آنان متنفر بودند، اکنون منجی دنیای خودرو شده و کمک آنان در سیستم های محرک هیبریدی باعث شده تا خروجی قدرت و گشتاور بسیار بیشتری داشته باشیم و از طرفی دیگر، مصرف سوخت کمتری هم داشته باشیم. در بین خودروهای هیبریدی، بدون شک بی ام و BMW i8 یکی از بحث برانگیز ترین و خاص ترین اتومبیل های هیبریدی تولید شده در جهان است که با طراحی چشم نواز و انواع تکنولوژی های روز پس از معرفی رسمی در سال 2013، بالاخره در سال 2015 توانست راهی بازارهای جهانی شده و نظر خیلی ها را به خود جلب کند.

photo 2021 09 28 12 02 41 2 300x195 - BMW i8

داخل بی ام و i8

در کابین تا حدودی آن حس بیگانگی خارجی کم می شود و گویی فضای داخل کابین متعلق به آینده کمی نزدیک تر است! فرمان و نشانگرهای دیجیتالی پشت آمپر به همراه کنسولی متمایل به سمت راننده هر آنچه که لازم دارید دم دستتان قرار داده اند. طراحی داخلی به شکلی است که گویی داشبورد با حالتی سیال از پشت فرمان به سمت شاگرد جاری شده و در این مسیر هر قطعه با هوشمندی سر جای خودش قرار گرفته است. البته در برخی قسمت ها از جمله کلیدهای کنترل تهویه مطبوع، طراح خودرو سعی کرده طراحی سنتی را با طراحی مدرنیته ترکیب کند که این ترکیب نتیجه خوبی هم به همراه داشته است.

photo 2021 09 28 12 02 41 1 300x195 - BMW i8

طراحی بی ام و i8

شاید روزانه خودروهای خارجی زیادی در خیابان ببینید که طراحی جذابی دارند، اما بدون شک هیچ کدام به اندازه i8 سرها را به سمت خود بر نمی گرداند. در حقیقت این کوپه آلمانی خوشتیب علاوه بر زیبایی، چهره ای متفاوت و منحصربه فرد دارد و می توان شکل و شمایل آن را انقلابی در طراحی خودرو دانست و در زمان معرفی نیز هیاهوی زیادی به پا کرد. در قسمت جلویی با همان ریشه های اصلی طراحی بی ام و در جلو پنجره مواجه می شویم، اما طراحی سپرها و کاپوت برایمان تازگی دارند، در نمای جانبی حالت خاص رکاب و برجستگی گلگیرهای عقبی در کنار شیاری که گلگیر را از ستون C جدا نشان می دهد، جالب توجه است. در قسمت انتهایی آینده نگری به سبک i8 به اوج خود می رسد، بالچه ها و چراغ هایی که قبلا مانندشان را در اتومبیل دیگری ندیده ایم و سپری عجیب که علیرغم پیچیدگی، هماهنگی مناسبی با سایر قسمت های بدنه دارد و چشم هر بیننده ای را به سمت خود خیره می کند. بد نیست بدانید که بی ام و برای ساخت اتاقک سرنشینان از فیبر کربین غنی شده استفاده کرده است که در عین سبکی، می تواند استحکام فوق العاده زیادی هم داشته باشد که در کنار شاسی و قسمت های دیگر آلومینیومی، تاثیر بسزایی در کاهش وزن خودرو داشته اند.

photo 2021 09 28 12 02 42 2 300x196 - BMW i8

مشخصات بی ام و i8

BMW i8 دارای سه موتور است. در پشت سر یک موتور سه سیلندر 1.5 لیتری توربو دوقلوی بنزینی قرار گرفته که علیرغم جثه کوچکش قدرتی معادل 231 اسب بخار و گشتاوری برابر 320 نیوتن متر تولید می کند که برای انتقال به چرخ های عقب، از جعبه دنده ای اتوماتیک استفاده شده است. یک موتور الکتریکی 131 اسب بخاری هم در جلو داریم که با گشتاور 250 نیوتن متری خود به تنهایی بیش از نیسان تینا 2.5 لیتری گشتاور تولید میکند! این قدرت هم توسط یک گیربکس دو سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. در آخر هم به یک موتور کوچک برقی می رسیم که بیشتر حکم ژنراتور دارد، اما در صورت لزوم به کمک پیشرانه بنزینی می آید تا خودرو با کمترین وقفه وظیفه اش را انجام دهد. به عنوان یک خودروی کوپه اسپرت هیبریدی، بی ام و i8 می تواند حداقل شتاب صفر تا صد 4.4 ثانیه و سقف سرعت 250 کیلومتر برساعتی داشته باشد، درحالی که مصرف سوخت ترکیبی آن در حالت هیبریدی به چیزی حدود 2.1 لیتر خواهد رسید. بی ام و i8 طول کلی 4689 میلی متر، عرض 1943 میلی متر، ارتفاع 1293 میلی متر و فاصله بین دو محور 2799 میلی متری دارد که به دلیل استفاده گسترده از آلومینیوم و فیبرکربن در ساخت بدنه و قطعات، وزنی کلی خودرو باوجود 3 موتور در بخش مولد قدرتی به حداقل 1560 میلی متر رسیده است.

photo 2021 09 28 12 02 43 300x199 - BMW i8

امکانات و تجهیزات بی ام و i8

در بخش ایمنی، بی ام و i8 در کنار ایربگ های ایمنی راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده ای و همچنین سیستم های مختلفی همچون ABS، EBD، BA، CBC و برخی سیستم های پیشرفته دیگر، از فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده است که علاوه بر وزن پایین خودرو در مقایسه با تجهیزات بکار رفته در آن، دوام و استحکام بالاتری نیز هنگام وقوع حوادث خواهد داشت. از دیگر تجهیزات مهم بی ام و i8 می توان به سیستم چندرسانه ای هارمن کاردن با 11 بلندگو و آمپلی فایر، شبیه ساز صدای موتور، روکش های چرمی صندلی ها، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، دوربین عقب و دوربین 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو و همچنین آینه داخلی الکتروکرومیک اشاره کرد.

در نهایت شاید مهمترین آپشن این خودرو، چراغ‌های جلوی لیزری آن باشند. BMW i8 اولین خودروی موجود در آمریکاست که از چراغ‌های لیزری تماما سفید در آن استفاده شده. این چراغ‌ها نه تنها هزار برابر قویتر از لامپ‌های ال ای دی معمول هستند، بلکه مصرف انرژی پایین تری نیز دارند. این چراغ‌ها تنها هنگامی که سرعت بالای 70 کیلومتر در ساعت داشته باشید فعال می‌شوند.

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

در داخل BMW i8 فضای کافی برای سواری دو نفر وجود دارد. با اینکه در عقب خودرو نیز صندلی تعبیه شده اما حتی کودکان نیز نمی‌توانند به راحتی بر روی آنها بنشینند. میدان دید راننده چندان وسیع نیست، مخصوصا در سمت چپ خودرو که ستون A بزرگ بخش زیادی در دید راننده را پوشانده. محل اضافی‌ای برای حمل بار در این خودرو وجود ندارد و حتی جایی برای گذاشتن گوشی موبایل نیز تعبیه نشده.

درب‌های قیچی خودرو جذابیت زیادی دارند اما نشستن و بلند شدن از صندلی‌ها به تمرین نیاز دارد! برای سوار شدن ابتدا باید کاملا بر روی صندلی بنشینید و سپس پاهای خود را وارد کابین کنید.

photo 2021 09 28 12 02 42 3 300x196 - BMW i8

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

همه چیز در مورد استانبول

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

 




:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: