چگونه از سرقت مغازه‌ها پیشگیری کنیم؟
نوشته شده توسط : bnbgate
چگونه از سرقت مغازه‌ها پیشگیری کنیم؟

سالانه مغازه داران مبالغ قابل توجهی برای جلوگیری از سرقت‌ ها هزینه می‌کنند اما متاسفانه اطلاعات کمی در مورد جلوگیری از دزدی ‌ها وجود دارد زیرا این جرم از زمره جرایم خرد به حساب می‌آید و مالباختگان با در نظر گرفتن هزینه و فایده آن را پیگیری می‌کنند.
بر این اساس این جرم یکی از رایج‌ ترین جرایم در اکثریت کشورهاست اما به ندرت آشکار و گزارش می شود. از آنجایی که دزدی باعث ضرر به فروشگاه های کوچک می شوند و به صورت عمده به فروشندگان و اقتصاد، ضرر قابل توجهی وارد میسازد،‌ برخی فروشگاه‌ ها تصمیم گرفته اند برای کاهش این گونه سرقت ها تدابیر امنیتی ایجاد کنند.

چگونه از سرقت در مغازه‌ ها پیشگیری کنیم؟   پیشگیری از
سیستم های امنیتی

این تدابیر امنیتی شامل دوربین های مداربسته، نظارت های الکترونیکی و بسته بندی های مخصوص؛ نصب آیینه ها در قسمت‌ های مختلف مغازه؛ حضور کارمندان در درون مغازه و… را شامل می‌شود.
موثر بودن این تکنیک ها در مورد کاهش دزدی کمی مشکوک است، با این حال سارقین دزدی به ‌صورت مداوم محصولات را سرقت می کنند.
این مقاله که بر گرفته از طرحی است که اندیشه دزدی در نظریه های پیشگیری از جرم در مرکز تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا صورت گرفته اسرت زیرا در این تحقیق دیدگاه‌ های سارقین دزدی را مورد بررسی قرار می دهد. در این پژوهش ما با مفاهیمی که در بررسی پیشگیری از جرم و تحقیق ‌های قبلی در مورد طرح ‌های امنیتی ضد سرقت انجام داده بود، آغاز به پژوهش در این زمینه کردیم. سپس ما با استفاده از مصاحبه کیفی با سارقین این حوزه که در فروشگاه های کوچک قرار داشتند به بررسی دیدگاه آنها نسبت به تدابیرهای امنیتی فروشگاه پرداختیم. بعد ما داده های خود را که مربوط به این اصل است، که “آیادزد ها توجه داشته اند که این تدابیر امنیتی باعث کاهش سرقت آنها شده است یا نه؟” را مورد تجزیه و تحلیلی قرار دادیم و در انتها به بحث در مورد این یافته ها پرداختیم.

چگونه از سرقت در مغازه‌ ها پیشگیری کنیم؟   پیشگیری از
جلوگیری از سرقت

دزدی ها و درک آنها از تدابیر امنیتی نمونه هایی است که متخصصان برای پیشگیری از جرم در یک جامعه به آنها اشاره میکنند. به طور کلی بین مجرمان و متخصصان پیشگیری از جرم مسابقه‌ ای حاکم است که به نوعی می توان آن را به مبارزه بین شکار و شکارچی تشبیه کرد. این مبارزه بین مجرم و پیشگیری ممکن است مثل مبارزه های دیگر در معرض خطر تداوم قرار دارد (یعنی ممکن است ادامه دار باشد). فروشگاه ها وسایل امنیتی به ‌روزی برای جلوگیری از این سرقت ها استفاده می کنند اما باید فهمید چگونه سارقین روش ‌هایی برای مقابله با این تدابیر امنیتی پیدا می کنند.

کمتر کردن ضرر مالی

البته راهی برای پیروزی کامل پیشگیری نیست،‌ اما شاید بتوان با درک نگرش دزدی نسبت به روش ‌های پیشگیری بتوان این روش ها را گسترش داد. چرا که متخصصان برای پیش بینی حرکات مجرمان به روش های مختلفی توجه می کنند. آنها برای درک تفکر دزدها شروع به بررسی درک و دیدگاه دزدان کرده اند. انجام این اصل منوط به این است که متخصصان پیشگیری از جرم و طرح ‌های امنیتی حاضر باشند که راهبردهای خود را تغییر بدهند. آنها باید قبول کنند که روش ‌های پیشگیری از دزدی با گذشت زمان منسوخ می ‌شود و باید آنها را تغییر داد زیرا دزدان با این روش ها سازگار میشوند و راه هایی برای مقابله با آنها پیدا می کنند.

مطالعه حاضر با هدف بررسی اقدامات پیشگیری که دزدان با آنها سازگاری کرده اند از طریق دیدگاه خودِ دزدان به بررسی روش های پیشگیری می پردازد. این مطالعه به منظور بررسی همه اقدامات امنیتی طراحی نشده است بلکه فقط درک و تصمیم گیری که یک دزد در جریان دزدی دارد مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج آن در بروزرسانی دانش و آگاهی متخصصان از درک دیدگاه یک دزد نسبت به یک موقعیت، روش های پیشگیری که غیر مفید مطرح شده اند را اصلاح می کند.

BNBGATE

شما میتوانید در سایت BNBGATE انواع قفل های دیجیتالی را مشاهده کنید و برای خرید ، خدمات و مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

 




:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،سرقت_عینک،جدا_کردن_تگ،اموزش_جدا_کردن_تگ ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: