هتل پانسیون چیست ؟
نوشته شده توسط : bnbgate

هتل پانسیون چیست ؟

 

زندگی امروز مدام در حال تغییر و تحول است و به تبع آن انسان شهرنشین نیز روابط و شکل زندگیش تغییر کرده است. انسان جامعه امروز قبل از آن که در جهان تکنولوژی قرار بگیرد نیازهای ساده ای داشت و یکی از نیازهای ساده او، تهیه مسکن بود. مکانی که به نظر معماران جایی برای زندگی و در نزدیکی محل کار او قرار داشت و این مکان اهمیت بسیار یافته بود. اما با ورود تکنولوژی و صنعت و رشد شهر نشینی در جهان امروز، نیازهای انسان نیز پیچیده شده اند.

شهر نشینی پدیده تازه ای نیست اما با پیچیدگی دنیای مدرن، شهرنشینی نیز به شبکه ای از هزارتوهای پیچیده ای تبدیل شده است که روز به روز بر گستردگی و پیچیدگی آن افزوده می شود. از این روست که معمار بزرگی مثل «لوکوربوزیه» از خانه امروزی چنین تعبیری دارد: «ماشینی برای زندگی» چرا که در زندگی شهرنشینی و در جهانی صنعتی، ماشین به استعاره انسان مدرن و شهرنشین تبدیل شده است . انسانی که نبض زندگیش را بر اساس نظامِ ماشینِ زندگی شهری تنظیم می کند و شتاب و سرعت و مهم تر از همه اینها زمان برجستگی و اهمیتی صد چندان یافته است. انگار رؤیای نقاشان فوتوریست به واقعیت تبدیل شده باشد.

هتل پانسیون مکانی است که در شهر واقع شده و تعدادی اتاق ، سالن غذاخوری ، به اندازه ای که بتواند غذای ساکنان اتاقها را تأمین نماید. کتابخانه و سالن مطالعه و اتاق تلویزیون در آن پیش بینی وآماده شده است. پانسیون معمولا اتاق را به صورت ماهانه و یا سالانه اجاره داده و مشتریان دیگری را از خارج هتل برای صرف غذا نمی پذیرد . بر همین اساس معمولا سالن غذاخوری پانسیون فقط به اندازه احتیاج اتاق ها در نظر گرفته می شود . در پانسیون ها مقرارت خاصی وجود دارد و مسافران می بایست در ساعات معیّنی برای صرف صبحانه ، نهار و شام سر میز حاضر شوند و تا ساعت مشخصی نیز درب ورودی پانسیون باز است.

 




:: برچسب‌ها: خوابگاه،خوابگاه_دانشجویی،هاستل،پانسیون،خوابگاه_دخترانه،خوابگاه_پسرانه،خوابگاه_کارمندی،دانشجویی_کارمندی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: