5 استراتژی پیشگیری از سرقت عینک
نوشته شده توسط : bnbgate

به دلیل طراحی در اندازه های کوچک و قابل پنهان بودن، عینک و به ویژه عینکهای آفتابی یکی از اصلی ترین هدف های سارقان خرده فروشی ها هستند.
عینک های آفتابی، به عنوان چهارمین مورد متداول قابل سرقت در بخش پوشاک و مد رتبه بندی می شوند. بنابراین ففروشنده های عینک چگونه می توانند از فروشگاه های خود در برابر سارقان محافظت کنند؟

چالش عینک

عینک یک چالش منحصربفرد در صنعت خرده فروشی است! از یک سو مشتریان خواستار این هستند که سریع و آسان چندین عینک را قبل از خرید امتحان کنند تا بتوانند درست تر تصمیم بگیرند.
بنابراین قفل کردن عینک به وسیله یک محفظه یا هرچیزی که مانع امتحان کردن راحت عینک شود، می تواند هم برای مصرف کننده و هم برای فروشنده ناخوشایند باشد. چرا که باعث می شود مشتری تجربه خرید خوبی را نداشته باشد و این موضوع مانع از خرید شود.
از سوی دیگر، همانطور که پیش تر گفتیم عینک یکی از متداول ترین اشیای قابل سرقت است و ارزش و قیمت آن هم بسیار متغیر است. از عینک های ارزان گرفته تا عینک های مارک دار که تا صدها دلار هم قیمت دارند.
به دلیل ماهیت طراحی عینک ها، تگ ها و لیبل های استاندار ممکن است کارایی لازم را نداشته باشند.باتوجه به دپارتمان فروشگاه های عینک ثابت شده است که برای دزدان از قلاب باز کردن تگ هایی که با یک بند به عینک نصب شده اند و یا کندن لیبل ها و سپس زدن عینک ها به سر و بیرون رفتن از فروشگاه غیرعادی نیست.بنابراین فروشندگان باید چه کنند؟

استراتژی های پیشگیری از سرقت عینک

همانند همه استراتژی های جلوگیری از سرقت که در مقاله های گذشته اشاره کردیم، پیشگیری از سرقت عینک نیز به مجموعه ای از تکنیک ها دلالت دارد که شامل طرح بندی و چیدمان درست فروشگاه محصولات ،خدمات مناسب به مشتریان از طریق گیت های امنیتی مبتنی بر محصول است. بنابراین، برای پشتیبانی و حفظ محصولات در سطح بالا، استراتژی هایی که فروشنده ها می توانند به کار بگیرند را در ادامه توضیح می دهیم.

تگ های EAS و اپتیکال

در حالیکه ممکن است تگ ها و لیبل های رایج برای عینک مناسب نباشند، تگ های امنیتی ویژه ای برای محافظت عینک های طبی، عینک های آفتابی و محصولات اپتیکال از سارقان ساخته شده است.
این تگ های اپتیکال با هدف تاثیر بر تجربه کاربری و حفظ زیبایی های ظاهری ساخته نشده اند اما محصولات را همواره از سارقان فروشگاهی در امان نگه میدارند.
از میان تگ های امنیتی، ترجیح و توصیه ما از انتخاب تگ های اپتیکال، تگ اوپتی لوک می باشد، چرا که بهترین تعادل را میان سایز و امنیت ارائه می دهد.
اوپتی لوک در دوسایز و مناسب برای فریم های باریک و فریم های بزرگتر در دسترس است. متد قفل آن به صورتی است که قفل ها محکم تر به فریم ها بسته می شوند، و برخلاف تگ های امنیتی مشابه تگ های اوپتی لوک با فشرده شدن، نمیشکنند.

تگ عینک
قفسه های شیشه ای

برای فروشندگانی که دارای تعداد محدودی عینک آفتابی هستند، استفاده از قفسه های شیشه ای میتواند رویکرد مناسبی برای جلوگیری از دزدیده شدن باشد.
اما، اگرچه قفسه هایی که قابلیت قفل شدن را دارند مانع از به سرقت رفتن محصولات می شوند،می توانند در تجربه مشتری در امتحان کردن محصولات مشکل به وجو آورند و همچنین یک بار اضافی غیرضروری بر دوش کارکنان می گذارند و وظیفه قفل کردن و باز کردن قفسه ها را به پرسنل محول می کنند.

خدمات به مشتری

ساده ترین حرکت، داشتن کارمندی در بخش عینک است که همیشه همراه مشتری باشد و در حین راهنمایی مشتری موجب کاهش وقوع سرقت نیز بشود.
استقبال از مشتریان و راهنمایی آنها در هنگام انتخاب محصول، یک شیوه ایده آل برای جذب مشتری و همچنین کاهش سرقت در فروشگاه ها است.

چیدمان و نورپردازی

چیدمان و نورپردازی اساسی یک فروشگاه نیز می تواند به طور ویژه ای احتمال سرقت عینک را کاهش دهد.اکسسوری های عینک باید از قسمت پیشخوان فروش کاملا قابل مشاهده باشند. در عین حال روشنایی نیز باید به اندازه ای باشد که سارق حس کند کاملا در دید است و با کوچکترین حرکت مشکوکی لو خواهد رفت.

دوربین مداربسته

نظارت بر فروشگاه ها می تواند نقش مهمی را در محافظت از بخش عینک و خروج آن ایفا کند.نظارت قابل مشاهده می تواند به عنوان یک عامل بازدرانده سارقان عمل کند و همچنین پلیس را در گیرانداختن متجاوزان و مجرمان گذشته نیز یاری دهد.

حرف آخر

اگرچه عینک محصول کوچکی است اما ربوده شدن آن می تواند صاحب فروشگاه را متحمل زحمت و هزینه فراوانی کند و او را به دردسر بیندازد.محافظت از محصولاتی مانند عینک باید شامل یک رویداد چند وجهی باشد.اعم از طراحی فروشگاه ها متناسب با استفاده از تگ های امنیتی و گیت های فروشگاهی.

شرکت بی ان بی گیت تنها نماینده شرکت کره ای در ایران است که با فعالیت در زمین فروش و نصب گیت های فروشگاهی و دزدگیرهای لباس، به روزترین و ایمن ترین تگ های عینک را نیز برای شما فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما تماس بگیرید.

09120756194





:: برچسب‌ها: گیت_فروشگاهی_بی_ان_بی،گیت_فروشگاهی،تگ،لیبل،دزدگیر،بارکد،تگ_لباس،دزدگیر_فروشگاه،عینک،دزدگیر_عینک ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: