۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!
نوشته شده توسط : bnbgate

۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۱- ممکن است در مدتی که در دبی هستید فقط یک اماراتی ببینید

مردم دبی معمولا زیاد در مکان های مهم گردشگری این شهر آفتابی نمی شوند! به همین دلیل خیلی بعید به نظر می رسد که در ساحل بتوانید با آن ها صحبت کنید. بیشتر گردشگران در طول تعطیلات خود در این شهر فقط یک اماراتی می بینند و آن یک نفر کسی نیست جز کسی که در فرودگاه بر روی پاسپورت آن ها مهر می زند. تقریبا همه کسانی که در کارهای کنترل مرزی کار می کنند اماراتی هستند اما معمولا در اینجا مکان مناسبی برای این نیست که با آن ها درباره زندگی محلی این شهر حرف بزنید. اگرسوالاتی درباره دبی دارید که می خواهید از افراد محلی بپرسید به موزه شیخ محمد بروید، در آنجا می توانید سوالاتی درباره کلاس های آشپزی، شام های سنتی و تورهای میراثی داشته باشید. در این شهر در برابر هر ۶ خارجی فقط یک اماراتی وجود دارد و اکثریت جمعیت دبی را هندی ها، بنگلادشی ها، پاکستانی ها، آسیایی های شرقی و غربی ها تشکیل می دهند

۲- ساختمان های دبی به آن بلندی ای که شما فکرمی کنید نیستند

در آخرین شمارشی که انجام شده دبی ۱۳۴۴ آسمان خراش تکمیل شده دارد که در مقایسه با هنگ کنگ با ۶۶۰۶ آسمان خراش و نیویورک با ۶۱۸۰ آسمان خراش تعداد بسیار کمی است. البته این شهر برج خلیفه، بلند ترین برج دنیا را دارد که ارتفاع آن ۸۲۸ متر است. در سال ۲۰۰۶ یک چهارم جرثقیل های دنیا بر روی ساختمان های دبی کار می کردند اما آن روزها دیگر تمام شده و بعد از بحران مالی ای که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد سرعت ساخت و ساز در این شهر کم شده است. ممکن است فکر کنید بزرگ ترین فواره دنیا متعلق به دبی است اما این واقعیت ندارد فواره پادشاه فهدعربستان از آن بلندتر است! دبی حتی بلندترین آسمان خراش مسکونی دنیا را هم ندارد چون آسمان خراش نیویورک با ارتفاع ۴۳۲ متر در سال ۲۰۱۴ از ساختمان برج پرنسس مارینای دبی با ارتفاع ۴۱۳ متر پیشی گرفت.

۳- ماشین های پلیس در این شهر سرعت بسیار زیادی دارند

با این همه ماشین مدل بالا و لوکسی که در خیابان ها دبی وجود دارد معلوم است که پلیس ها نمی توانند مانند پلیس های انگلیس سوار ماشین فورد شوند و دنبال افراد مجرم باشند! به همین دلیل است که آن ها سوار ماشین های لامبورگینی، فراری و بنتلی می شوند. در دسامبر ۲۰۱۳ آن ها اتومبیل مک لارن و در ۲۰۱۴ بوگاتی ویرون را هم به خودروهای خود اضافه کردند. موتور این ماشین ها آنقدر قوی است که اتومبیل لامبورگینی می تواند در کمتر از ۳ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۶۰ برساند و بالاترین سرعت آن ۲۷۰ مایل در ساعت است.

photo 2021 08 17 13 11 22 300x252 - ۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۴- ابوظبی به دبی کمک های زیادی کرده است

برج خلیفه، بزرگ ترین آسمان خراش دنیا از روی تمام پشت بام های دبی معلوم است اما این برج بدون کمک های مالی ابوظبی هرگز تکمیل نمی شد. قبل از اینکه این برج درسال ۲۰۱۰ افتتاح شود نام آن را برج دبی گذاشته بودند اما به احترام خلیفه ابن زاید النهیان، امیر ابوظبی نام آن به برج خلیفه تغییر پیدا کرد. دبی که در آن زمان به شدت درگیر بحران مالی بود حدود ۶.۱۳ میلیارد پوند از شیخ خلیفه کمک مالی دریافت کرد.

۵- دبی باید برج استوان جرارد را هم می داشت

به غیر از این همه برج ها و ساخت و سازهایی که برای رکورردزنی در دبی ساخته شد طرح هایی بسیار زیادی هم برای ساخت وجود داشت که هیچ وقت انجام نشدند طرح هایی مثل : ایده ساخت شهر بین المللی شطرنج (۳۲ آسمان خراش سفید و سیاه که به صورت خانه های صفحه شطرنج باشند) که هیچ وقت ساخته نشد، برج استوان جرارد هم سرنوشت مشابهی پیدا کرد.

 

 

به این سایت سر بزنید :

  • شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

۶- مردم دبی ثروتمند اما فراموش کار هستند

در سال ۲۰۱۵ مسافری ۱۴۶ هزار درهم را در فرودگاه دبی جا گذاشت (که به او برگردانده شد) و در ۴ ماهه اول سال ۲۰۰۶ رقم بزرگی معادل۴۲,۱۷۱ درهم در میان دارایی های گمشده فرودگاه وجود داشت. بر طبق گفته های پلیس دو انگشتر الماس به ارزش ۱۵۰ هزار درهم به مسئولان فرودگاه تحویل داده شده بود و در اکتبر ۲۰۱۶ هم راننده تاکسی ای شمس طلایی را که در تاکسی او جا مانده بود به آن ها تحویل داد این شمس ۳.۵ میلیون درهم ارزش داشت و بعدها به صاحبش برگردانده شد.

photo 2021 08 17 13 11 23 300x169 - ۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۷- در دبی تعداد مردان به مراتب بیش از زنان است

دبی ۲.۵ میلیون جمعیت دارد که از بین آن ها ۱.۷ میلیون (۷۰ درصد) مرد هستند و طبق سرشماری رسمی ای که انجام شد زنان فقط ۳۰ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهند. دلیل نسبت بیشتر مردان این است که بیشتر مهاجران خارجی که به دبی آمده اند مردانی هستند که تنها و بدون خانواده خود به این شهر آمده اند. ۵۸ درصد جمعیت این شهر سن ۲۵ تا ۴۴ سال و اکثریت مردم سن ۳۰ تا ۳۴ سال دارند، فقط ۱۵ درصد جمعیت آن بالای ۴۵ سال هستند.

۸- ولیعهد دبی بسیار فعال است

پسر پادشاه دبی، حمدان بن محمد آل مکتوم، پسر خوش تیپ و رسانه پسند خانواده سلطنتی است. او به شدت مورد احترام مهاجران و مردم خود دبی است و سرگرمی های مورد علاقه او شکار شاهین، غواصی و ماهی گیری می باشد، او همچنین شعرهایی به سبک قرن چهاردهم می سراید، هلیکوپترسواری را دوست دارد و عاشق بازی تنیس است.

۹- شهر دبی با غواصی مروارید ساخته شد

قیل از اینکه صنعت گردشگری دبی فعال شود هزینه های این شهر با نفت آن تامین می شد. اما قبل از نفت چه؟ ماهی گیری، مزرعه داری وغواصی مروازید از کارهای اصلی مردم این شهر بود. در اوایل قرن بیستم، ۳۰۰ قایق مخصوص برای غواصی مروارید در خور دبی وجود داشت که بیش از ۷ هزار ملوان بر روی آن ها کار می کردند. مردان از اواسط می تا اوایل سپتامبر هر روز ۱۴ ساعت به دنبال مروارید می گشتند و در این مدت زنان در خانه از کودکان مراقبت می کردند. به کمر غواصان وزنه ای بسته می شد تا حدود ۱۰ متر به زیر آب بروند و به کف دریا برسند و هر روز حدود ۵۰ بار این کار را تکرار می کردند.

photo 2021 08 17 13 11 23 2 300x199 - ۱۰ چیز غیر منتظره درباره دبی که نمی دانید!

۱۰- از دستگاه فروش خودکار می توانید چیزهای زیادی بخرید

حتی یک کامپیوتر درون ماشین فروش خودکار وجود دارد که هر ۱۰ دقیقه قیمت ها را موازی با نوسانات بازار می کند. اگر سری به فروشگاه شرف دی جی بزنید حتی می توانید لپ تاپ، تبلت، دوربین یا موبایل را هم از دستگاه فروش خود پرداز خرید کنید.

 

Rental car iran

رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.

WWW.RENTALCARIRAN.COM

پست های مرتبط:

قوانین کیش، قوانین عجیب و غریبی که بهتر از قبل از سفر به جزیره با آن آشنا شوید 

قشم بهترین جاذبه گردشگری ایران در فصل زمستان

 




:: برچسب‌ها: اجاره_خودرو،rental_car،خودرو،ماشین،اجاره،ماشین_عروس،انواع_خودرو،ماشین_ها،ماشین_های_ایرانی،rent_a_car_in_iran،iran_car،car ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: